فهرست
درباره ورود ایران خودرو و سایپا به مزایده سرخابی ها/ دولتی سازی مدرن؟
درباره ورود ایران خودرو و سایپا به مزایده سرخابی ها/ دولتی سازی مدرن؟

درباره ورود ایران خودرو و سایپا به مزایده سرخابی ها/ دولتی سازی مدرن؟

آی اسپورت- حدود یک هفته قبل و بعد از قطعی شدن سقوط تیم فوتبال پیکان به رقابت های دسته یک فوتبال ایران، ایران خودرویی ها رسما اعلام کردند که دیگر هیچ علاقه ای به تیمداری در فوتبال ندارند و این کار را ادامه نخواهند داد. در مزایده چهارم سرخابی ها اما ناگهان نامِ این کمپانی به عنوانِ تنها خریدار باشگاه استقلال دیده شد. ورود ایران خودرو به مزایده خرید استقلال، درست بلافاصله بعد از ابراز عدم تمایل برای تیم داری در فوتبال، سوال های زیادی را برای علاقه مندان به حواشی این رشته ورزشی می سازد؟ آیا این شرکت، ناگهان از تصمیم اش منصرف شد و حضور در فوتبال را مفید دانسته است و یا اینکه گروهی از تصمیم سازان دولتی، ایران خودرو را وادار کرده اند که به مزایده ورود کند؟  همزمانی ورود سایپا و ایران خودرو به مزایده و همسطح بودن قیمت آن ها، نظریه دوم را بیشتر به تایید شدن نزدیک می کند.



حداقل در دو سال اخیر، دو کمپانی بزرگ خودروسازی در ایران با مشکلات زیادی مواجه بودند. از ماجراهای بدهی های بانکی که عبور کنیم، به نظر می رسد واگذاری پرسپولیس و استقلال به این دو کارخانه، ابدا شباهتی به «خصوصی سازی» ندارند و بیشتر شبیه یک دولتی بازی مدرن به نظر می رسد که برای پیچاندن و دور زدن خصوصی سازی تعریف شده است.



در بین سه پیشنهاد خرید پرسپولیس، کمترین پیشنهاد متعلق به سایپاست. اگر قرار باشد همه چیز بر اساس قواعد مزایده پیش برود، حسین هدایتی به واسطه پیشنهاد 336 میلیاردی مالک باشگاه خواهد شد و شرکت بهنام پیشرو کیش با پیشنهاد 329 میلیاردی، در صورت رد شدن صلاحیت هدایتی، جانشین او خواهد بود. با این وجود اگر پیش بینی ها در جهت رسیدن این دو باشگاه به خودروسازها درست باشد، رد کردن دو گزینه اول و تقدیم پرسپولیس به سایپا، کار چندان دشواری برای سازمان خصوصی سازی نخواهد بود!


کدخبر:9405
  ۲  
آی اسپورت
2015-05-19 15:25:56
نظر دهید
۲ نظر
جلال
سه شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۷:۱۹
ﺍﺻﻔﻬﺎﻥ ﻣﺴﻠﻂ ﺑﺮ ﻓﻮﺗﺒﺎﻝ ﺍﯾﺮﺍﻥ :
ﺭﺋﯿﺲ ﻓﺪﺭﺍﺳﯿﻮﻥ ﻓﻮﺗﺒﺎﻝ : ﻋﻠﯽ ﮐﻔﺎﺷﯿﺎﻥ ﻣﺘﻮﻟﺪ ۱۵ ﻣﺮﺩﺍﺩ ۱۳۳۳
ﻧﺎﯾﯿﻦ ﺍﺻﻔﻬﺎﻥ
ﺩﺑﯿﺮ ﮐﻤﯿﺘﻪ ﻣﺴﺎﺑﻘﺎﺕ : ﻋﺒﺎﺱ ﺑﻬﺮﻭﺍﻥ ﻣﺘﻮﻟﺪ ۲۰ ﻣﻬﺮ ۱۳۳۰ ﺍﺻﻔﻬﺎﻥ
ﻧﺎﯾﺐ ﺭﺋﯿﺲ ﺍﻭﻝ : ﻣﺤﻤﻮﺩ ﺍﺳﻼﻣﯿﺎﻥ ﻣﺘﻮﻟﺪ 1335 ﺍﺻﻔﻬﺎﻥ
ﻧﺎﯾﺐ ﺭﺋﯿﺲ ﺩﻭﻡ : ﻣﻬﺪﯼ ﺗﺎﺝ ﻣﺘﻮﻟﺪ ﺍﺻﻔﻬﺎﻥ
ﻗﺮﺍﺭ ﺍﺳﺖ ﺍﯾﻦ ﺁﻗﺎﯾﻮﻥ ﺍﺯ ﺣﻘﻮﻕ ﻣﻠﺖ ﺁﺫﺭﺑﺎﯾﺠﺎﻥ ﺩﻓﺎﻉ ﮐﻨﻨﺪ
فرداد
سه شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۲۳:۳۷
خیلی بامزه شده داستان این دو باشگاه
خب اینها اولش واسه وزارت ورزش بودن بعد گفتن وزارت ورزش چون زیر مجموعه دولت هست نمیتونه به اینها ‍‍‍‍از نظر مالی رسیدگی بکنه ‍بنابراین اینها رو بفروشم حالا اینها رو دادن به خودرو سازها که زیرمجموعه وزارت صنایع هستن که اونم زیر مجموعه دولت هست خب الان چی شد؟
من ‍‍پیشنهاد میدم افتخار تولید وانت بعدی این دو خودرو ساز رو بدن به وزارت ورزش له مدیریت کفاشیان،
شایدم جواب بگیریم، خدا رو چه دیدین؟ اینجوری شاید تیمهامون تیم بشن، وانت هامون هم امن
به اشتراک بگذارید
لینک مطلب
x
بیشتر