فهرست
فرهنگ خودپرستی: ما همه دایی هستیم
فرهنگ خودپرستی: ما همه دایی هستیم

فرهنگ خودپرستی: ما همه دایی هستیم

یک / علی دایی. طرف همیشه شاکی. با همان نگاه مغرور و چماقی که همیشه پشت سرش دارد برای کوبیدن به سر و صورت بقیه. هنوز و بعد از این همه سال همان دایی 2006 است. کاپیتانی که تمام اتفاقات دنیا بر اساس منافع خودش تعریف می شود. ذره ای عوض که نشده هیچ، خیلی دایی تر هم شده. بزرگداشت هادی خوب است به جز وقت هایی که صبای او با پرسپولیس بازی دارد، داوری ها همه بی نقص اند به این شرط که تیم هایش برنده از زمین خارج شوند. قلم شریف است مگر این که واقعیتش را به چشمش بیاورد. این که قهرمان اول یک نسل این قدر خودخواه از آب درآمده باشد غم انگیز است. این که حافظه را به عقب برگردانیم و حیرت کنیم که همیشه همین طور بوده. از همان روزهای اول پرسپولیس در لیگ آزادگان تا امروز که بیست سالی گذشته. طی تمام این سال ها، چه وقت هایی که سرمربی سایپا و تیم ملی و پرسپولیس بوده و نفر اول و چه روزهای تلخ نیمکت نشینی محض در آخرین فصل حضور  در آلمان، همیشه دنبال مقصر گشته. هرکسی جز خودش. خیلی وقت ها فرقی هم نداشته که چه قدر نزدیک و چه قدر بی تقصیر. یک اصل ساده داشته؛ کافی است یک نفر باشد که دایی نباشد. برای همین هم هیچ کس – و مطلقا هیچ کس – را نمی توانید پیدا کنید که رفیق فابریک چند ده ساله اش باشد. اطرافیان دایی اگر باشید، خطر مقصر شناخته شدن همیشه تهدیدتان می کند. همیشه ممکن است علیه تان اتهامی زده شود. ممکن  است یک تکل بزنید و یک لایی بیندازید و یک عمر خواب تیم ملی را ببینید. علی دایی. از تاکسی رانی و بانک تجارت تا بایرن و تیم ملی. با قصه هایی تماما مشابه که دهان به دهان نقل شده اند و همه گواه یک واقعیت اند؛ خودخواه است! کاری هم نمی شود کرد، با تمام خودخواهی به تمام افتخارات ممکن رسیده. درمورد چنین حقایق گریزناپذیری هیچ کاری نمی شود کرد الا تحمل.
دو / دایی با یک تفاوت مختصر واقعیت زندگی همه ی ماست. مایی که صدی نودمان در رو در رویی با رخدادها و اتفاقات ریز و درشت زندگی همیشه جیب و آسایش خودمان اصل است و اساس. خیلی وقت ها گمان می کنیم آدم هایی مثل دایی از ما دور اند. حکما این طور نیست. غبار خباثت و دوز و دغل تک تک مان هوای شهر را خفه کرده. شاید یک فرق کوچک کرده باشیم، شاید فقط فکر می کنیم دایی نیستیم، چون به وقتش خوب بلدیم ورقه ی کلفتی بکشیم روی واقعیت محض مان و دو رو و سه رو و هزار رو باشیم. دایی خودخواه است، تمامیت طلب است، خودش تمام میدان بینایی خودش را پر کرده، سه امتیاز تمام – و مطلقا تمام – چیزی است که می بیند . ما چه طور هستیم؟ دایی کوچک درون ما چه طور است؟ ما چند بار ، به بهانه ی خودمان ، رویاهای یک نفر و دو نفر و هزار نفر دیگر را بسته ایم به لاطائلات دنیا و رد شدیم؟ تصور بودمان لبخند را به لب چند نفر می آورد؟ یادمان پیش چند نفر به خوبی مانده؟ دایی همین طور است. خیلی وقت ها همه چیز را اسکناس می بیند، از نظر او مراسم و احترام و بزرگداشت همه تئاتر خودنمایی است، برای شادی روح هادی فقط باید به خانواده اش پول داد! ما هم همین طور فکر می کنیم؟ شاید. دایی بودن – با این حجم فردگرایی – بد است اما تظاهر به دایی نبودن خیلی بدتر. چهل و شش سال همین طور بوده، چهل و چند سال بقیه را هم همین طور می ماند. همین طور اعتراض می کند. همین طور گردن و این و آن می اندازد و همین طور از رو هم نمی رود. ما چه طور؟ ما هر روز، از صبح تا بعد از ظهر چه قدر علی دایی هستیم؟ چه قدر زیر بار مسوولیت مان شانه خالی نمی کنیم؟ چه قدر فرق داریم؟ اصلا داریم؟ باید داشته باشیم. باید تغییر کنیم. جواب درست جلوی روی مان است، باید چشم باز کنیم، نباید؟


علیرضا ارژنگ‌زاده / تماشاگران امروز
  ۲۹  
آی اسپورت
2015-10-23 15:05:29
نظر دهید
۲۹ نظر
امیر
جمعه ۱ آبان ۱۳۹۴، ۱۵:۵۴
نوشته خوبى بود با تمام احترامى که براى دوستان اردبیلى قائلم ولى به نظر میاد که داشتن شخصیت هاى وحشتناک و عجیب و غریبى مثل دایى و رضازاده بیشتر از افتخار آفرین بودن نشان دهنده یک خلاء اخلاقى و فرهنگى در اون ناحیه مملکته.
-
جمعه ۱ آبان ۱۳۹۴، ۱۵:۵۸
دایی آدم خوبیه.اکثر ما از دایی بد تریم. اگه جای اون بودیم خدا رو بنده نبودیم. دایی آدم بسیار صادقیه و مثل 95 درصد مردم ایران دو رو نیست.عاشقشم به خدا
-
جمعه ۱ آبان ۱۳۹۴، ۱۵:۵۸
دایی آدم خوبیه.اکثر ما از دایی بد تریم. اگه جای اون بودیم خدا رو بنده نبودیم. دایی آدم بسیار صادقیه و مثل 95 درصد مردم ایران دو رو نیست.عاشقشم به خدا
-
جمعه ۱ آبان ۱۳۹۴، ۱۶:۱۲
مطلب خیلی جالبی بود، نشریه تماشاگران مطالبش خیلی جالبه، مکتب دائیسیسم درحال خودنماییه. غرور و خودخواهی، برای خود خواهی
امید
جمعه ۱ آبان ۱۳۹۴، ۱۶:۴۵
قهرمان اول یک نسل !!!!
1.اول اینکه علی دایی با روابط خارج از فوتبال با سیاسیون و نمایندگان مجلس همواره مورد تمجید صدا و سیما قرار میگیره
2.یکی از موارد بزرگ کردن دایی در صدا و سیما و عوام فریبی برای بزرگ نشان دادن دایی حضور او در فیفا هستش که مشخص نیست چرا امثال مارادونا در فیفا جایی ندارن !!!! و اینکه ژاپن و اردن هم داری منصب در کمیته فنی فیفا دارن ولی صدا وسیما نمیگه تا دایی رو بزرگ نشون بده
3.در زمان عضویت دایی در فیفا ماجد عبداله عربستانی ششمین گلزن برتر دنیا هم عضو بوده
4. 109 گل دایی که در 74 بازی بود!! جالب اینجاست دایی در 75 بازی گل نتونسته بزنه!16 گل هم از این 109 تا از روی نقطه پنالتی بود.10 پنالتی که دایی را از آمار گل نزدن در 10 بازی ملی دیگر بصورت تک گل معاف کرده و گرنه تعداد بازی های ملی که دایی در آن گلی نزده به 85 میرسه
5.این تیم های هستن که دایی رو آقای گل جهان کردن!!!
گوام یک بازی 4 گل
مالدیو 4 بازی 8گل
لائوس 3 بازی 8 گل
تایوان 3بازی 4 گل
قرقیزستان 2 بازی 1 گل
نپال 2بازی 5 گل
سریلانکا 2 بازی 5 گل
تاجیکستان 3 بازی 3 گل
لبنان 4 بازی 6 گل
پاناما 1 بازی 1 گل
بحرین 8 بازی 4گل
کانادا 1بازی 1گل
سوریه 8 بازی 4 گل
عمان 6بازی 4گل
48 بازی 58 گل میانگین رتبه جهانی 131 هستش!!!!
6. 10دوره حضور در لیگ ایران و تنها یکبار آقای گل شده!!! 2 دوره در جام جهانی بدون گل.....یک فصل آریمینابیله فیلد 6 گل....3فصل در هرتابرلین 7 گل....یک فصل در بایرن مونیخ 6 گل
در لیگ قطر و امارات هم نتونسته آقای گل بشه
7.بشار عبداله کویتی چهارمین گلزن ملی جهان
ماجد عبداله عربستانی ششمین گلزن ملی جهان عضو کمیته فنی فیفا
علی اشفق مالدیوی بالاتر از مسی و رونالدو بهترین گلزن ملی جهان در سال 2013 با 14 گل
مسی 6 گل و رونالدو 9 گل ملی
و بازهم بازیکنان گمنام در بین گلزنان برتر قرن 21
فلاویا آمادا از آنگولا رتیه 11
محمد ابو تریکه از مصر رتبه 16
بدر المطوع از کویت رتبه 19
در سال 2013
پس زیاد بزرگش کردن خیلی زیاد............
حامد اردبیلی
جمعه ۱ آبان ۱۳۹۴، ۱۶:۵۴
اردبیلیا همشهریا، با حمایت از دایی خودمونو کوچیک می کنین، کدوم حمایت دایی رو دیدین، ورزشگاه دایی که با بودجه وزارت ورزش ساخته شده و به احترام دایی نامگذاری شده همه کارگاههای دایی تو بخش تولیدی تو کرج و ساوه است، رک بگم بومی زمانی ارزشمنده که ارزش بده، وقتی دایی فقط برای اینکه دوره داشته باشه چند بازی شهرداری میاد به چه درد میخوره تو قضیه فروش امتیاز شهرداری تبریز که به خلخال دشت ندادن من از تبریزیا متنفر شدم اما واقعیت اینه همه ساختمانای جدید اردبیل رو شرکت های تبریزی دارن میسازن، تبریز اردبیل تهران خوب و بد داره ما باید فارق از منطقه خوب و بد بودن افراد رو معیار ارزش دادنمون کنیم نه منطقه شون
حامد اردبیلی
جمعه ۱ آبان ۱۳۹۴، ۱۶:۵۵
اردبیلیا همشهریا، با حمایت از دایی خودمونو کوچیک می کنین، کدوم حمایت دایی رو دیدین، ورزشگاه دایی که با بودجه وزارت ورزش ساخته شده و به احترام دایی نامگذاری شده همه کارگاههای دایی تو بخش تولیدی تو کرج و ساوه است، رک بگم بومی زمانی ارزشمنده که ارزش بده، وقتی دایی فقط برای اینکه دوره داشته باشه چند بازی شهرداری میاد به چه درد میخوره تو قضیه فروش امتیاز شهرداری تبریز که به خلخال دشت ندادن من از تبریزیا متنفر شدم اما واقعیت اینه همه ساختمانای جدید اردبیل رو شرکت های تبریزی دارن میسازن، تبریز اردبیل تهران خوب و بد داره ما باید فارق از منطقه خوب و بد بودن افراد رو معیار ارزش دادنمون کنیم نه منطقه شون
-
جمعه ۱ آبان ۱۳۹۴، ۱۷:۵۴
تحلیل جالبی نوشتی اقای امید واقعا این تیمهایی که دایی بهشون گل زدم منم میتونستم گل بزنم
-
جمعه ۱ آبان ۱۳۹۴، ۱۷:۵۴
تحلیل جالبی نوشتی اقای امید واقعا این تیمهایی که دایی بهشون گل زدم منم میتونستم گل بزنم
-
جمعه ۱ آبان ۱۳۹۴، ۱۸:۳۱
اول که تیتر رو خوندم عصبانی شدم. اما نوشته رو که خوندم منطقی بود
-
جمعه ۱ آبان ۱۳۹۴، ۱۸:۵۷
حرف مقاله درسته ولی اون کسی که با یه مشت آمار اومده یه چیزایی نوشته نمیدونم چند سالشه ولی بازی ایران آمریکا رو دیده ؟ بازی ایران مصر رو دیده؟ بازیهای ایران با ژاپن رو چطور؟ همون بازی با استرالیا چی؟ من عمدا چند تا از بازیهایی که هیچکس یادش نمیاد رو هم گفتم. دایی توی بازی با آمریکا اونقد خوب بود که همین الان هم میشه اون بازی رو به مهاجمها نشون داد به عنوان یه بازی آموزشی. پدر مدافعان آمریکا رو در آورد. دایی بازیکن بزرگ و مغرور و بد خلقی بود....
-
جمعه ۱ آبان ۱۳۹۴، ۱۹:۲۶
شاید خودخواه باشه ولی خبیث و دغل خیلی نارواست!
-
جمعه ۱ آبان ۱۳۹۴، ۱۹:۳۲
اصلا بگو ایران کره جنوبی رو دیده که یه 3-1 عقب بودیم دایی 3 تا زد چار سه بردیم???!! آقای عزیز شما میدونی 149 بازی فیکس بودن یعنی چی?? میدونی چه قد لیاقت میخواد?? برو مصاحبه های فرانتس بکن باور و بخون بفهمی دایی کیه. من چرا حرف بزنم??!!
امید
جمعه ۱ آبان ۱۳۹۴، ۲۰:۵۵
در جواب اون عده از دوستان که نسبت به تحلیل من اعتراض داشتن،و از واقعیت خوششون نمیاد ...یه بازیکن رو براساس آمارش میسنجننه فقط چند تا بازی خوب...!
در مورد مصاحبه های فرانتس بکن باوئر !!!
چه خوب شد گفتی این مصاحبه خیالی و دروغین در تمجید از علی دایی هستش... این مصاحبه دروغین در سال 1392 انتشار پیدا کرد در سایت ادورال رومانی که از زبان فرانتس بکن باوئر گفته دایی بهترین سرزنی هستش که به عمرم دیدم!!! این مصاحبه خیالی حاصل دست پخت یکی از دوستان صمیمی دایی به اسم امیر کیارش هستش،ایشون مقیم رومانی هستن که در سایت ادورال رومانی نویسنده هستن...
یکی دیگه از دوستان فرمودن میدونی 149 بازی فیکس بودن یعنی چی!!! بله میدونم یعنی چی یعنی نابود شدن یک نسل از مهاجمین جوان اون موقع که فقط بخاطر خودخواهی این اقا و بالا بردن بازی های ملی پشت خط ایشون موندن... علی دایی از سال 2000 دیگه باید فوتبال ملی رو رها میکرد،هنرنمایی ایشون در سال 2006 یاد همه هستش...البته دوستان خاطر بازی هم کردن منم یه خاطر بگم اشتباه فاحش دایی در زدن ضربه قیچی در محوطه شش قدم مقابل کره جنوبی منجر به پاس گل ه حریف شد و ایران در سال 2000 حذف شد
آرش
جمعه ۱ آبان ۱۳۹۴، ۲۱:۱۶
دایی پرستها مثل خودش با منطق میونشون بده:) در برابر اون همه آمار که امید نوشت
میان از بازی کره واسمون تعریف میکنن! آخه اگه ملاک دو سه بازی باشه که میتونیم بگیم
استاد اسدی بهترین مدافع تاریخ آسیاست! یا اصلاً میتونیم بگیم هادی طباطبایی
بهترین گلر تاریخ بود و اگه گفتن چرا بگیم مگه بازی دانمارک رو ندیدی؟! دایی در زمانی
که ژاپن و کره با هم دو تا لژیونر بیشتر نداشتن بهترین مهاجم آسیا بود، ولی از لحاظ فنی
به گرد پای هم نسلی های خودش مثل برگکامپ و باتیستوتا و روماریو نمیرسید. کسایی که
بیش از حد بزرگش میکنن بت پرستان بی منطق و بعضی همشهریای خودش هستن.
امید
جمعه ۱ آبان ۱۳۹۴، ۲۱:۳۱
در جواب اون عده از دوستان که نسبت به تحلیل من اعتراض داشتن،و از واقعیت خوششون نمیاد ...یه بازیکن رو براساس آمارش میسنجن نه فقط چند تا بازی خوب...!
در مورد مصاحبه های فرانتس بکن باوئر !!!
چه خوب شد گفتی این مصاحبه خیالی و دروغین در تمجید از علی دایی هستش... این مصاحبه دروغین در سال 1392 انتشار پیدا کرد در سایت ادورال رومانی که از زبان فرانتس بکن باوئر گفته دایی بهترین سرزنی هستش که به عمرم دیدم!!! این مصاحبه خیالی حاصل دست پخت یکی از دوستان صمیمی دایی به اسم امیر کیارش هستش،ایشون مقیم رومانی هستن که در سایت ادورال رومانی نویسنده هستن...
یکی دیگه از دوستان فرمودن میدونی 149 بازی فیکس بودن یعنی چی!!! بله میدونم یعنی چی یعنی نابود شدن یک نسل از مهاجمین جوان اون موقع که فقط بخاطر خودخواهی این اقا و بالا بردن بازی های ملی پشت خط ایشون موندن... علی دایی از سال 2000 دیگه باید فوتبال ملی رو رها میکرد،هنرنمایی ایشون در سال 2006 یاد همه هستش...البته دوستان خاطر بازی هم کردن منم یه خاطر بگم اشتباه فاحش دایی در زدن ضربه قیچی در محوطه شش قدم مقابل کره جنوبی منجر به پاس گل به حریف شد و ایران در سال 2000 حذف شد
-
جمعه ۱ آبان ۱۳۹۴، ۲۱:۴۸
یه کلنگ هم این تعداد بازی ملی فیکس بود و مهدوی کیا و کریمی و خداداد و کریم بهش پاس میدادن توپ بهش میخورد میرفت تو گل
-
شنبه ۲ آبان ۱۳۹۴، ۰۲:۱۴
بسیار بجه و منطقی بود! دلیل محبوب نبودن دایی همینه! خودخواهی بیش از حد! این بشر هیچ اصولی برای خودش نداره جز اینکه همه به غیر از من هیچ حقی ندارند!!
m.k
شنبه ۲ آبان ۱۳۹۴، ۰۲:۵۱
مغرور و خودخواه هست ولی به هرچیزیم که رسیده به خاطر تلاش و پشتکار زیادش بوده. کاش یکم پشتکارشم یاد بگیریم
امید
شنبه ۲ آبان ۱۳۹۴، ۱۵:۰۸
با یه مشت آمار اومده!!!
ادبیاتت هم عین علی دایی هستش...!!!
خیلی جالب هستید
شادمان
شنبه ۲ آبان ۱۳۹۴، ۱۵:۵۷
این متن بی ادبانه ترین، غیر حرفه ای ترین و خودخواهانه ترین متنیست که تا به حال دیدم. اینکه یک نفر اینقدر شخصیت یک فرد را ، جدای از اینکه آن فرد یک شخصیت بین المللی و افتخارآفرین برای یک کشور باشد، اینگونه بیرحمانه و مغرضانه لگدمال کند، نه تنها باهیچیک از اصول حرفه ای مطابقت ندارد بلکه بسیار سخیف و چندش آور است. واقعا متاسفم برای رسانه ای که اینچنین متنی را منتشر میکند.
امید
شنبه ۲ آبان ۱۳۹۴، ۱۷:۰۲
یک نکته دیگه درباره غرور و پشتکار که خیلی خوب هستش قبول دارم ولی تلاش و پشتکار به قیمت له کردن یه عده دیگه!!! برای رسیدن به هدفت به هیچ اصولی پایبند نباشی و همه رو له کنی... سبک موفقیت دایی همینه
امید
شنبه ۲ آبان ۱۳۹۴، ۲۲:۰۴
شادمان عزیز کجای این متن بیرحمانه و مغرضانه!!! من فقط یک جمله میگم شما برو تمام مصاحبه های علی دایی در روزنامه ها و رسانه ها و برنامه نود رو مرور کن و ببین انوقت با ادبیات بیرحمانه و مغرضانه آشنا میشی... واقعا چشمت رو بستی و خیلی چیز ها رو فراموش کردید! علی دایی یه تموم کننده خوب بود اما نه با این تعریف هااا که از میشه خداروشکر رفتارهای دایی نسبت به همبازیانش در رسانه ها ثبت و ضبط شد...میتونی امار دایی رو در کامنتهای قبلی من بخونی
-
شنبه ۲ آبان ۱۳۹۴، ۲۳:۵۵
میدونی چیه آقا امید?? تو خوبی امثال تو خوبین. این چیزیه که میخوای بشنوی?? پس بشنو. برای دایی متاسفم که با تهال پاره،بازی کرد که امثال تو امروز این قدر خزعبل بگید. اولا که دایی رو خودش به تیم ملی دعوت نمیکرد که میگی به قیمت له کردن یه نسل. اگه بد بود تقصیر مربی هاس که دعوت میکردن. دوما شما ها اصولا چش ندارین ببینیدس.قهرمانی دایی با سایپا رو همه گفتن تیم و یکی دیگه بسته بود ولی فرکی که قهرمان شد هیچ کی حرفی نزد. اونم در حالی که فرکی از هفته هفتم اومد. دایی شما بخواید یا نخواید اون بالاس پس بیخود قلم فرسایی نکن. آدمای کوچیک نمیتونن آدمای بزرگ و کوچیک،کنن هر قدرم قلم فرسایی کنن. سعی کن خودت چیزی بشی
من اگر خوبم اگر بد تو برو خود را باش/ هر کسی آن درود عاقبت کار که کشت
شما رو چه به دایی??!! با همین قوچان نژاد خوش باشین. شما مهاجم بایرن مونیخ و هرتابرلین میخواین چی کار?? مهاجم دوغوز آباد از سرتونم زیاده.من اون مصاحبه ی بکن بائر و میگم که بایرن دایی رو خریده بود گفت دایی مهاجمی در حد کلاس جهانیه. همین کی روش چه قد قربون صدقه ی دایی رفته. به من ربطی نداره اصلا برای منم سودی نداره. دلم ازین میسوزه که این قد فوتبال فوتبال میکنن تو این مملکت بعد یکی که در سطح دنیا برند شده رو میخوان بکوبن و مسخرش کنن.لیاقتتون همین فوتبال دوزاری امروزمونه. شما رو چه به آقای گل جهان و اولین آسیایی فینال لیگ قهرمانان?? متاسفم
امید
يكشنبه ۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۴:۲۸
دقیقا کپی دایی حرف میزنی !!!! ببین دوست عزیز من نمیگم شما دروغ میگی ... ولی من دارم با آمار و اطلاعات دقیق بازی ها و گل های دایی رو به شما میگم ...این آمار خداروشکر ثبت شده هستش و از خودم در نیوردم !!! من نمیدونم چرا چشم رو واقعیت میبندی ... عملکرد یه بازیکن بر اساس آمار سنجیده میشه...
در ضمن فوتبال الان با زمان دایی کاملا متفاوت شده و سیستم های دفاعی پیشرفت بیشتر پیدا کرد،....
شما دقیقا در جواب آمار و اطلاعات شاخو شونه میکشی و تهاجمی حرف میزنی
در مورد خصوصیات اخلاقی دایی هم دیگه کاملا روشن هستش ایشون چشم دیدن بهتر از خودش رو ندار..با مهدویکیا ،باقری،کریمی،عابدزاده و.... مشکل داشته یعنی همه بد فقط دایی خوب ...
امید
يكشنبه ۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۶:۳۴
لطفا ادمین مطالعه کن ،چاپ نکنید این پیغام برای دست اندرکاران سایت هستش ...شما نسبت به نظرات کاربران منفعل عمل نکنید ...بعد از هر مقاله که در سایت درج میکنید میتونید بعدش یه مقاله تحلیلی در مورد نظرات کاربرانتون راجب همون موضوع ارائه بدید... این خلاقیت باعث میشه کاربران سایت بیشتر بشن و اشتیاق پیدا کنن در ارائه نظراتشون نسبت به اخبار و مقاله های سایت
موفق باشید
-
دوشنبه ۴ آبان ۱۳۹۴، ۰۰:۱۸
آقا امید من هنوزم فک میکنم اشتباه میکنی. ولی میخوام اقرار کنم اشتباه کردم و تو نظر قبلیم بد صحبت کردم لطفا حلال کن. نمیگم همه بدن دایی خوب ولی دابی به نظر من همیشه خودشه و هیچ وقت تظاهر به چیزی که نیست نکرده بر عکس خیلیا.من متولد 77 هستم ولی بیوگرافیشو از برم و حتی فیلم بازیاشو جور کردم دبدم. آدمی که دو گل به میلان میزنه آدم کمی نیس.از وقتی بچه بودم بابام برام تعریف کرد چطور با تهال پاره،بازی کرد دایی به عشق ایران عاشقش شدم. من عاشق هر کسی ام که عاشق این کشوره.من فک میکنم هجمه های علیه دایی نا عادلانس و دایی آدم بدی نیس.ایراداتی داره مثل همه.اما اینا رو ولش کن اصلا. من فقط میخوام ازت عذر بخوام. بازم میگم ببخشید تو نظر قبلیم خیلی بد صحبت کردم. یا علی
امید
دوشنبه ۴ آبان ۱۳۹۴، ۰۲:۱۲
عزیزم نیاز به عذر خواهی نیست..شما برات تعریف کردن و یا فیلم بازی هاشو جور کردی دیدی...من خود بازیشو زنده دیدم گل به چلسی و میلان یه افتخار حضور در فینال اروپا حتی نیمکت نشین او زمان افتخار ... اما بحث اخلاقی وفنی و ثبات و آمارش هستش... که من گفتم یه عده دوستان خوششون نیومد..بیشتر بازیکنانی که در صدر آقای گلی جهان ویا در یک سال انتخاب میشن برای بهترین گلزن ملی ناشناس هستن چرا که در سطح خیلی پایین ملی بازیهای این نوع بازیکنان برگزار میشه مثل ماجد عبداله عربستانی ششمین گلزن برتر دنیا...شار عبداله کویتی چهارمین گلزن ملی جهان... در بین گلزنان برتر قرن 21 فلاویا آمادا از آنگولا رتیه 11 محمد ابو تریکه از مصر رتبه 16 بدر المطوع از کویت رتبه 19 .... میبنی اینجا اصلا اسمی از بازیکنان مطرح دنیا نیست... پس مطمئن باش این اقای گلی بیشتر جنبه سمبلیک دار.... من حرفتو قبول دارم که دایی هیچ وقت تظاهر به چیزی که نیست نکرده...کاملا درسته ولی بحث اصلی اینکه دایی همیشه طلبکار هستش از همه! برای نمونه بشین پای مصاحبه های مطبوعای دایی بعد از هر بازی که نتیجه نمیگیر بحث داوری که به کنار اینکه هیچوقت قبول نمیکنه تیمش بد بودو بیشترین جای تعجب اینجاست تو بعضی از بازی ها تیمش موقعیت گل نداشته و ادعا میکنه تیمش بهتر بود...یه نمونه دیگه زمانی که دایی سرمربی تیم ملی شد اولش جزو گزینه ها نبود یه شب تو برنامه نود اومد اعتراض کرد که چرا من نیستم جزو گزینه های واینکه هرکی لابی قویتری داشته باشه سرمربی تیم ملی میشه فرداش یهو دایی سرمربی تیم ملی شد ازش پرسیدن آقای دایی شما گفتید هر کی لابیش قوتی تر باشه سرمربی تیم ملی میشه در جواب گفت لابی من خداست!!!! همه میدوون دایی با سفارش احمدی نژاد و وزیر وقت علی ابادی سرمربی تیم ملی شد ..دایی که تجربه مربیگریش اون زمان صفر بود فکر کنم فقط یک فصل مربیگری داشت... جالب تر اینجاست وقتی همین دایی تو تیم ملی بد نتیجه میگرفت و صدالبته از سر لج چشم دیدن بهتر از خودش رو نداشت علی کریمی و کریم باقری رو دعوت نکرد و مهدویکیا هم به زور دعوت میکرد ..بگذریم وقتی نتیجه نگرفت اخراجش کردن و خیلی جالب بود که گفت اخراج من دستور احمدی نژاد و وزیر وقت علی ابادی وبا اونا بد شد در حالیکه فراموش کرده بود همین وزیر و ریس جمهور گذاشتنش سر کار...ولی دایی سعی داشت خودش قهرمان نشون بده!!!! خلاصه بحث اینه دایی برای موفقیت خودش هیچ اصول و چهارچوبی رو رعایت نمیکنه و هرکی باشه له میکنه زیر پاش..نمیدونم متوجه حرفم میشی یانه... بهر حال گذشت زمان همه چیز رو ثابت میکنه...
موفق باشی
شروین .ش
دوشنبه ۴ آبان ۱۳۹۴، ۱۸:۴۲
واقعا متاسفم برای ملتی که هیچ حرمتی برای قهرمانان ملی خود قائل نیست
به اشتراک بگذارید
لینک مطلب
x
بیشتر