فهرست
طلب نساجی از پایتخت را چه کسی پرداخت می‌کند؟
طلب نساجی از پایتخت را چه کسی پرداخت می‌کند؟

طلب نساجی از پایتخت را چه کسی پرداخت می‌کند؟

آی‌اسپورت- مالک باشگاه نساجی خوشحال است که نام باشگاهش در سریال پایتخت مطرح شده اما او غافل مانده از اینکه بخش بزرگ جذابیت عامیانه سریال پردرآمد پایتخت ۶ با برند نساجی ساخته شده است.

در همین چند قسمت اخیر سریال پایتخت، پرونده استفاده از برند باشگاه نساجی، استفاده از تصاویر بازی این تیم، امکان حضور در اردو و اتوبوس تیم، پوشیدن پیراهن این تیم توسط بازیگر در صحنه‌سازی بازی‌ نساجی مقابل پرسپولیس و تمام همکاری‌های باشگاه نساجی با سریال پایتخت نباید با یک جمله تقدیر و تشکر از این باشگاه بسته می‌شد.

رضا حدادیان، مالک باشگاه نساجی بدون آنکه حواسش به برند باشگاه باشد، می‌گوید: "در این قرنطینگی تنها پنجره‌ای که می‌توانست بار دیگر ما را به زمین فوتبال و هیجان برگرداند همین تلویزیون و سریال پایتخت بود. آن هم با نساجی که عشق مردم مازندران است. نساجی از دل تک‌تک خانواده‌های مازندران بیرون آمده و برای همین به دل تمام مردم ایران می‌نشیند و در این تعطیلی فوتبال تنها تیمی که باز هم به میدان می‌رود تا دل مردم را به‌دست بیاورد، نساجی است. امیدوارم سلامتی از ایران، مردم مازندران و بهتاش‌ها دور نباشد." اما مالک نساجی با همین حرف‌ها خوشحال است. او باید در روز اول گفت‌وگو با تهیه‌کننده سریال پایتخت درباره حقوق باشگاه نساجی مذاکره می‌کرد و طبق قراردادی درآمدزا برای نساجی، مجوز استفاده از این برند را به تهیه‌کننده پایتخت می‌داد.

علیرضا حقیقی، دروازه‌بان نساجی که در سکانسی از سریال پایتخت بازی کرده، حتی از عوامل این سریال تشکر می‌کند و ذهنیتی را بازگو می‌کند که نشان‌دهنده حرفه‌ای نبودن فوتبال در ایران است: "محسن تنابنده لطف بزرگی به مردم مازندران، هواداران نساجی و تیم نساجی کرد. این سریال پایتخت یک فیلم ماندگار و خاطره‌انگیز خواهد بود و اینکه در بخشی در آن به تیم نساجی به عنوان یک بخش بزرگ از ریشه مردم مازندران توجه شده، یک اتفاق خوب خواهد بود." بله، به همین سادگی حتی باشگاه نساجی مدیون سریال پایتخت شده و این حیرت‌آور است.

نساجی یکی از معتبرترین برندهای ورزشی در ایران است، باشگاهی که ۶۱ سال قدمت دارد و نباید بابت طرح نامش در یک سریال تلویزیونی عامه‌پسند متشکر باشد، بلکه به جای تشکر، از روز اول این همکاری باید درباره منافع مادی خود از این سریال وارد مذاکره می‌شد. بخش بزرگی از درآمد سریال پایتخت ۶ تا امروز متعلق به باشگاه نساجی است و این را باید به تمام حقوق از دست‌رفته فوتبال ایران در رسانه‌های تصویری اضافه کرد.

باشگاه نساجی مثل دیگر باشگاه‌ها در ایران درآمدی از حق پخش تلویزیونی ندارد، درآمدی از حق پخش اینترنتی بازی‌ها نیز به دست نمی‌آورد، درآمدهای دیگرش در فوتبال همیشه به باد می‌روند و تازه از استفاده رایگان از برند نساجی در تلویزیون خوشحال است. نساجی سال‌ها در لیگ یک بازی کرده و حتما مدیرانش می‌دانند که صدا و سیما برای پخش بازی‌های تیم‌های لیگ دسته اول حتی پول دریافت می‌کند. در چنین وضعیت هولناک و عجیبی که باشگاه‌ها دچارش هستند، بذل و بخشش برند یک باشگاه پرهوادار به سریالی پردرآمد در تلویزیون فقط می‌تواند مایه تعجب و افسوس باشد.

باشگاه‌داری در ایران تا روزی که باشگاه‌ها برای برند خود ارزش قائل نباشند و تصور کنند که استفاده از برند باشگاه در تلویزیون یا هر رسانه دیگری محبت در حق آنها و هواداران‌شان است، همین جریان ورشکسته‌ای است که حتی بزرگ‌ترین و متمول‌ترین باشگاه‌های ایران را در بدهی غرق کرده است.

ایران ورزشی

۱۲ ۳  
آی اسپورت
2020-03-31 15:54:00
نظر دهید

۳ نظر
رضا
سه شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۹، ۱۷:۲۵
نساجی و سایر تیم ها اول حق پخش و کپی رایت لباس هاشون رو طلب کنند این مسائلی که فرمودید خود به خود حل میشه
۴
شهریار
سه شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۹، ۱۸:۱۵
متاسفم برای سطح درک و فهم نگارنده این مطلب.
ایلدروم
سه شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۹، ۱۸:۳۹
حرف نویسنده کاملا متین است اما اگر واقع بین باشیم این سریال پایتخت بود که برای تیم نساجی داشت تبلیغ می کرد و اسمش را سر زبان ها انداخت وگرنه به جز فوتبالی ها که نیمی از جمعیت ایران هستن کمتر کسی اسم باشگاه نساجی را شنیده بود.
۶
به اشتراک بگذارید
لینک مطلب
x
بیشتر