فهرست
درآمد دربی نمایشی: جنگ بی‌نتیجه؟
درآمد دربی نمایشی: جنگ بی‌نتیجه؟

درآمد دربی نمایشی: جنگ بی‌نتیجه؟

آی اسپورت - سوپرجام، بازی هفته اول لیگ و همه اتفاقات فوتبالی احتمالا طوری رقم می‌خورد که خواسته اسپانسر سرخابی‌ها برآورده شده و دربی این دو تیم در آلمان برگزار شود. تمام این اتفاقات هم یک توجیه دارد، درآمدزایی. به خاطر درآمدزایی فدراسیون کوتاه می‌آید، سازمان لیگ کوتاه می‌آید. نظر تیم‌های دیگر هم که اهمیتی ندارد. اما این توجیه عقلانی چقدر قیمت دارد؟ یعنی این درآمدزایی چه رقمی است که می تواند تمام بی برنامه‌گی‌ها و تعویق برنامه‌ها را جبران کند؟

امروز مسئولان این سامانه اعلام کردند که  رقم بلیط‌های این بازی بین ۲۰  تا ۷۰یورو  خواهد بود. گنجایش ورزشگاه آرمینیا بیله فلد هم حدود ۲۷هزار نفر است. در رویایی‌ترین حالتی که اسپانسر سرخابی‌ها متصور شود حدود ۲۰ هزار نفر در ورزشگاه حاضر خواهند شد. رقمی که احتمالا بسیاردورتر از واقعیت خواهد بود. با احتساب میانگین قیمت بلیط ۵۰یورو درآمدزایی حاصل از حضور هواداران در ورزشگاه حدود ۴ و نیم میلیارد تومان خواهد شد.

البته اسپانسر باشگاه به غیر از بلیط فروشی به دنبال این است تا از طریق انتخاب ترکیب توسط هواداران دو تیم هم پولی بدست بیاورد. هر هوادار با پرداخت ۵هزار تومان می تواند ترکیب تیم موردنظرش را در دربی انتخاب کند. اگر درآمد این انتخاب را هم در بهترین حالت حدود یک و نیم میلیارد برای سامانه بدانیم، مجموع درآمد دربی ۶میلیارد تومان خواهد بود.

یعنی سهم هر باشگاه در رویایی ترین شرایط ۳ میلیارد خواهد بود که با کم شدن پولی که باید به فدراسیون داده شود، پرداخت پول بابت برگزاری بازی و هزینه‌های جانبی به کمتر از ۲میلیارد خواهد رسید. البته این در شرایطی است که این دیدار پخش مستقیم نداشته باشد چرا که اگر چنین شود، طبق اعلام مسئولان این سامانه تلویزیون برای پخش مستقیم این دیدار نیمی از درآمدزایی را طلب کرده است.

نفوذ اسپانسر این دو باشگاه و همچنین وضعیت بد سرخابی‌ها باعث می شود که حتی برای مبلغی کمتر از ۲میلیارد تومان تمام برنامه فوتبال ایران به هم بریزد و حتی برای تیم‌ها و بازیکنان و کادرفنی استقلال و پرسپولیس مشکلات زیادی بوجود بیاید.

۸ ۱  
آی اسپورت
2017-07-16 19:37:00
همچنین بخوانید:
نظر دهید
۱ نظر
ناشناس
يكشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۶، ۲۰:۲۱
من موندم شما فرق اسپانسر با باشگاه رو نمی دونید ؟؟؟؟؟؟؟؟ اسپانسر بدون هیچ اتفاقی شرط و شروطی میزاره مثل بردن هر بازی x تومن پول ولی باشگاه وظیفش درامد زایی هستش که مدیر تصمیم بگیره پیراهن ستاره هارو بفروشه سی دی مثلا داربی امسال رو بفروشه سی دی تمرینات رو بفروشه یا هرکار دیگر ولی اسپانسر کاری نداره باشگاه چه طور پول در می آورد و میشه گفت تنها سود اسپانسر معروفیت می باشد یا حمایت باشگاه از اسپانسر وگرنه اسپانسر نه سود پولی باید ببرد نه برنامه بریزد تازه با این کار سوپر کاپ اگه به نفت برسه باشگاه ضرر می بیند
۲
به اشتراک بگذارید
لینک مطلب
x
بیشتر