فهرست
برانکو یا کی‌روش؛ کسی حقیقت را می‌داند؟
برانکو یا کی‌روش؛ کسی حقیقت را می‌داند؟

برانکو یا کی‌روش؛ کسی حقیقت را می‌داند؟

آی اسپورت- جام جهانی 2018 روسیه در یک قدمی ماست و دوباره شاهد درگیری احتمالی میان باشگاه ها و تیم ملی هستیم. مربی تیم ملی از ایده هایش می گوید. از اینکه ما چقدر از فوتبال روز دنیا عقب هستیم. کی روش اعتقاد دارد باید روزهای بیشتری روی بازیکنان داخلی دعوت شده به تیم ملی کار کند تا فاصله میان فوتبال ما و فوتبال روز دنیا کمتر شود. برانکو ایوانکوویچ همانطور که انتظار می رفت، باز هم با مصاحبه جدیدش می خواهد برنامه های تیم ملی و کی روش را به چالش بکشد. برانکو اشاره کرده است که وحید امیری می تواند پا به پای بازیکن های اروپایی بدود و حتی می تواند بهتر از آنها باشد. ادعایی که می تواند در نوع خود جالب باشد. بر هیچکس پوشیده نیست که بازیکن های پرسپولیس به نسبت سایر تیم ها در لیگ ایران شرایط جسمانی بهتری دارند، اما آیا این پاسخ برانکو می تواند یک پاسخ منطقی به صحبت های کی روش باشد؟

برای اینکه بهتر متوجه ادعای برانکو شویم، بهتر است چند مورد دیگر را بررسی کنیم. علیرضا منصوریان زمان مربیگری در نفت تهران در یکی از کنفرانس هایش اعلام کرد که وحید امیری چیزی نزدیک به 12 کیلومتر در هر بازی دوندگی دارد. همانطور که می دانید وحید امیری در زمان حضور منصوریان در نفت، به تیم ملی دعوت شد و تبدیل به یکی از مهره های قابل اعتماد کی روش شد. ادعای دیگر در مورد دوندگی بازیکن ها در لیگ ایران را مربی بدنساز تیم سپاهان در فصل پیش داشته است. رافائل بدنساز برزیلی سپاهان با انتشار پُستی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام مدعی شد که در دیدار این تیم برابر سیاه‌جامگان مشهد، بازیکنان سپاهان مسافتی بالغ بر 109.9 کیلومتر را در طول مسابقه دویده‌اند. رافائل فوگاگیرو برای اینکه اهمیت این موضوع را بیشتر روشن کند به آمار دوندگی بازیکنان یوونتوس ایتالیا و رئال مادرید اسپانیا در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا اشاره کرده بود که طبق آمار منتشر شده به ترتیب برابر تیم‌های دینامو زاگرب کرواسی و بورسیا دورتموند آلمان 107.8 و 105.6 کیلومتر دویده‌اند.

سپاهانی ها در فصل جدید هم چنین ادعایی را مطرح کرده اند. کرانچار در نشست خبری پیش از دیدار با سپید رود رشت اینطور از تیمش تعریف کرد: "از نظر دوندگی در بازی برابر پدیده ما از نظر دوندگی کمتر از آمار جهانی بودیم، اما در دیگر بازی‌ها حدود 10 الی 12 کیلومتر دویده‌ایم."برای اینکه داستان واضح تر شود اشاره ای هم به صحبت های امیر قلعه نویی می کنیم. قلعه نویی هم در آخرین سال حضورش در استقلال اینگونه از خریدهایش دفاع کرد: "بازیکنانی که ما به استقلال آوردیم به خاطر کیفیتشان بود. همین رضا عنایتی در بازی با سپاهان بیش از 11 کیلومتر دوید."یا حتی می توانیم ذوب آهن اصفهان را مثال بزنیم. پس از دیدار هفته نهم فصل گذشته ذوب آهنی ها اعلام کردند که میانگین دوندگی بازیکن های تیمشان 11 کیلومتر و 200 متر بوده است.

اما آیا این آمار صحیح است؟ به نظر می رسد همه این آمار دوندگی ها و ادعای مربیان درست است. اما این همه داستان نیست. میزان دوندگی یک بازیکن از دقیقه 1 تا سوت پایان می تواند ملاک قابل قبولی برای آمادگی بدنی یک بازیکن باشد؟ حقیقت این است که میزان این عدد فقط می تواند ما را گمراه کند. بازیکن ها در طول بازی می توانند راه بروند، آرام بدوند، سریع بدوند، یا اینکه دوندگی انفجاری داشته باشند.

چه کسی است که نداند کیفیت دوندگی بازیکن ها در جام جهانی با کیفیت دوندگی در لیگ ایران فرسنگ ها فاصله دارد؟ بازیکنی که در ایران 11 کیلومتر دوندگی دارد، می تواند در جام جهانی هم 11 کیلومتر دوندگی داشته باشد. اما سهم راه رفتن، دویدن آرام، دویدن سریع و استارت های انفجاری بازیکنی مثل وحید امیری با بازیکن مقابلش از اسپانیا و پرتغال برابر خواهد بود؟ اگر این سهمیه بندی ها برابر نباشد در بازی چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

کافی است به طور مثال وریا غفوری در 20 دقیقه پایانی نتواند در دوندگی های انفجاری خود با وینگر چپ یا مدافع چپ حریف برابری کند. کافیست وریا غفوری فقط چند صدم ثانیه از بازیکن رو به روی خود عقب بماند. اثر خستگی روی عضلاتش باعث شود فقط چند صدم ثانیه دیرتر پایش را جلوی سانتر بازیکن حریف بلند کند. آن ها به اندازه هم دویده اند، اما بازیکن حریف برنده است. او پیروز است چون کیفیت دوندگی بهتری در این 11 کیلومتر دویدن داشته است. این موضوع نمی تواند برای برانکو و سایر مربیان لیگ پنهان باشدکه کیفیت دوندگی در لیگ ما با استاندارد فوتبال روز دنیا فاصله زیادی دارد. به نظر می رسد هر دو مربی حقیقت را می دانند. کی روش حقیقت را به ما نشان می دهد اما برانکو می خواهد قسمتی از حقیقت را از ما پنهان کند. اینطور نیست؟

۳۵ ۵۰  
آی اسپورت
2017-12-05 22:09:00
همچنین بخوانید:
نظر دهید
۵۰ نظر
ساشا
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶، ۲۲:۲۳
بگو کیروش معصوم وعاری از خطاست وبقیه همیشه اشتباه میگن چون مخالف کیروش هستند. نیاز به این همه طول و تفصیل نبود.
پرسپولیس واقعی
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶، ۲۳:۱۶
نویسنده خیلی واضح شرح داد مثل اینکه تفاوت یادداشت منطقی یا تعریف و تمجید برای کسی فرق نمی کنه
رضا
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۳۱
عزیزان طرفدار پرسپولیس یا هر تیم دیگه ای ،اینجا بحث ایران وسطه ،صد تا قهرمانی پرسپولیس استقلال سپاهان یا هر تیم دیگه ای تولیگ ایران یا آسیا به اندازه یه مساوی تو جام جهانی ارزش نداره،لطفا تعصبات کورکورانه در مورد برانکو ،شفر یا هرکسی که مربی تیم مورد علاقه مونو بزاریم بزاریم کنار.امادگی بازیکنان استقلال وپرسپولیس رو تو لیگ ضعیف آسیا که اصلا قابل مقایسه با جام جهانی نیست دیدیم که نتیجه اش خوردن ۶گل و ۴ گل بود.
۶
حرف حساب
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۸:۳۲
کیروش فقط میخواست برانکو رو بزنه وگرنه فقط از امیری و طارمی نام نمیبرد! اگه یه تیم تو ایران درست و علمی بدنسازی کرده باشه پرسپولیسه! بعد من یه سوال از این استاد هوچی گری دارم: میشه بگی بدن عزت الهی با یک فصل نیمکت نشینی، آزمون با یک فصل گل نزدن و دژاگه با یک فصل بی تیمی چطوره؟ ... خودتی آقای شومن!
۷
No One
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶، ۲۲:۳۶
باز شروع شد!
اصلاً چطوره مثل سال 77 و قبل جام جهانی 98 فرانسه پرسپولیس رو از لیگ کنار بذارن تا امسال هم به اون شکل احمقانه تیم ملی آماده جام جهانی بشه؟
اینجوری فکر کنم کیروش و دشمنان پرسپولیس همگی با هم راضی میشن
مارال
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶، ۰۰:۱۰
آخه مگه فقط پرسپولیس که اینطوری میگی؟!!
باید در حد انتظار باهاش همکاری شه .
حمید
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶، ۰۰:۵۷
به مارال:
اصل مساله پرسپولیسه. چون بقیه تیما یکی دو بازیکن بیشتر ندارن و اکثرا میانه جدول هستند براشون فرقی نمیکنه. حتی بعضی مربی ها با خودشون میگن که درسته که ما ضرر می کنیم اما چون پرسپولیس بیشتر ضرر می کنه از این طرح حمایت می کنیم تا اختلاف با صدر کمتر بشه. نکته خنده دارش هم اینه که تنها تیمی که تو لیگ بدنسازی و ریکاوری درست حسابی داره و شاید از جهاتی بازیکناش احتیاجی به این برنامه نداشته باشن پرسپولیسه. اما چون نمی تونستن پرسپولیس رو مستثنی کنن گفتن همه تیم ها.
Hasan
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶، ۲۲:۴۹
طبق طرح کیروش دو روز پس از هر مسابقه بازیکنان باید در اردو تیم ملی باشند بعد به باشگاه بروند یک شب به خانه خود بروند از فردا در اردو تیم برای بازی فردا یک روز هم بازی بازیکنان ربات که نیستند این مسخره ترین طرحی هست که یک مربی می تواند بدهد برانکو بهترین ریکاوری را برای بازیکنانش انجام می دهد این را از میزان مصدکمیت بازیکنان پرسپولیس می شود فهمید و شفر و کرانجار هم از نظر علم کم از کیروش ندارند بهتر است به جایی توهین به مربی ها یک برنامه اصولی بریزد تا تیم آماده شود
امید از تفت
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶، ۲۲:۵۸
برانکو برای مسئولیتی که داره میجنگه و کیروش هم همینطور. خوب وقتی که منافع ملی و باشگاهی باهم تداخل داره، باید این موضوع با تفاهم حل بشه. اینکه کیروش در برنامه کیروشی پور چنین چیزی را مطرح کنه و افکار عمومی را دچار دوگانگی کنه کار درستی نیست. یادمه کیروش گفت من آماده ام مشکلات را با جلسه حل کنم و با کسی که در رسانه ها حرف میزنه کاری ندارم. حالا خودش داره همون کار را تکرار میکنه. خوب عزیز من به صورت کتبی به باشگاهها اعلام کنید تا باشگاهها نظر خودشون را بدند یا اگر راهکار دیگه ای هم دارند بدهند. ضمن اینکه من حاضرم شرط ببندم نصف امکاناتی که در اختیار کیروش هست در اختیار برانکو قرار بگیره تیم را به دور دوم جام جهانی میبره. برانکو با بلاژوویچ تجربه سومی جام جهانی را داره. سال 2006 اگر اختلافات داخلی نبود، اگه رسانه ها شانتاژ نمی کردند که تیم ملی به مربی بزرگتر از برانکو نیاز داره و از طرف دیگه هم احمقی نژاد و علی آبادی نمی گفتند تیم ملی در جام جهانی باید مربی ایرانی داشته باشه و از طرفی دیگه مهره های اصلی ایران یعنی کریمی و مهدوی کیا مصدوم نمی شدند تیم ملی به دور بعد می رفت.تیم ملی 2006 قربانی اختلافات و سیاسی بازی شد و مورینیو هم بود نتیجه نمی گرفت. آقا چرا راه دوری می رید. مگر تیم ملی جوانان ما با یک بازی مقتدرانه و باصلابت آلمان را به چهارمیخ نکشید و چهارتایی کرد!!؟ مگه جز 8تای جهان نشد!!؟ چرا کیروش باید اینقدر ما را تحقیر کنه!!؟ تعبیر موش و گربه ای که کیروش به کار میبره خیلی زشته. ما نیاز داریم شیر باشیم نه موش. به نظر من تا الان هم همه چیز در اختیار تیم ملی بوده و این اختیارات و امکانات در تاریخ تیمهای ملی سابقه نداشته. ممکنه در مقایسه با تیمهای دیگر امکانات کمتری داشته باشیم ولی نسبت به گذشته تیم ملی قابل مقایسه نیست.
مشروح 86
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶، ۲۳:۰۲
اصل موضوع اینه که درخواست کی روش کاملا آماتور گونست. اینکه بازکنهای ما کیفیتشون از بقیه تیمهای همگروه پایینتره رو کسی بهش شکی نداره ولی این که کی روش داره با زورگویی و دیکتاتوری حق باشگاهها رو پایمال میکنه هم نکته ایه که سالهاست داریم میبینیم و امثال این نویسنده هم با دفاعهای غیر منطقی از کیروش کار رو سخت تر میکنند! درخواست کی روش در هیچ جای دنیا قابل قبول نیست. کی روش این حرفها رو زده تا بعدا باشگاهها رو مقصر معرفی کنه. اگه همین درخواست آماتور گونه رو یک مربی ایرانی میکرد الان همین نویسنده بیچارش میکرد!
مجید
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶، ۲۳:۱۰
خب به برانکو بگوئید چطور با این ستاره هایت در ۲ بازی شش تا از الهلال خوردی...یادتت رفت جلوی آنگولا در جام جهانی هم خودت یخ زده بودی هم تیم ات ...
مهدی
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶، ۰۱:۰۹
شما هم به کیروش جونت بگو چطور از عمان و بوسنی 3 تا 3 تا میخوردی؟! از لبنان و ازبکستان چطور میخوردی؟! از عراق و سوریه چطور؟!
مارال
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۰۹
داشعلی با اون ستاره هاش چطوری تو ی بازی 6 تا خورد؟! ماشالا همچین رکوردی و باید تو گینس ثبت کرد .
۷
پرسپولیس واقعی
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶، ۲۳:۱۳
در تمام تیمهای بزرگ دنیا بازیکنان ساعتهای زیادی در اختیار باشگاهند اما اینجا فقط ساعت تمرین به زمین تمرین می روند.

کی روش گفته یک یا یک روز و نیم ؛ قرار نیست در تمام این مدت بازیکنان بدوند .

جلال چراغ پور تفاوت بازیکنان تیم های ایرانی با اروپا توضیح داده بود
ودر ضمن هزار بازیکنان ما در آسیا مشخص شد دیگر چه چیز را باید محک زد و

امیری اگر با ژاوی و اینیستا بهتراست اینجا چکار میکند ؟
۹ ۵
حمید
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶، ۰۱:۰۴
به نظرم اگه بگن هر بازیکن یک بازی در میون بیاد و اون هم با برنامه ریزی دقیق شدنیه (یا هر تغییر دیگه ای که باعث بشه دست باشگاه ها بازتر بشه)، . غیر از این من فکر می کنم عملی نیست.
در ثانی حرف برانکو به نظرم کاملا درسته که گفت امیری از ژاوی و اینیستا بیشتر میدوه. (نگفته امیری از اونا بهترن). دلیلش هم اینه که تو بارسلون نه ژاوی و نه اینیستا وظیفه دویدن و درگیر شدن نداشتن. در واقع برانکو یه مقایسه بی ربط رو انجام داده اما نتیجه مقایسه کاملا درسته. امیری از اونا بیشتره میدوه.
پرسپولیس واقعی
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۳۰
حمیدجان
الان چند روز گذشته و ما بهتر میتونیم صحبت کنیم.

واقعا چکار باید کرد ؟ مسلما ما شانس صعود نداریم، اما آیا برای بهتر نتیجه گرفتن و جنگیدن حتی برای شانس کم ، آیا نباید کاری متفاوت انجام دهیم.
آیا حتی در سطح مراکش هستیم.؟
در اسپانیا و پرتغال شاید دوهفته برای هماهنگی کافی باشه اما آیا ما هم دوهفته لازم داریم ؟
آیا می شود بازیکنان پرسپولیس را مستثنا کرد ؟
هر مربی دیگری باشد چکار میکند؟
قدر مسلم ما برای حفظ آبرو و البته شانس افتخار هرچند کوچک به روسیه می رویم.

از روی تحقیر نمی گویم که اگر اینطور باشد تف سریال دست ؛ اما آیا تفاوت ما با العین و الهلال فقط در بازیکن یا مربی بود؟
نه ! نبود.
ما با بهترین بازیکنان و بهترین مربی باختیم فقط به دلیل حرفه ای نبودن
کی روش یابراانکو فرقی نمی کند با هر مربی استقلال می باخت و پرسپولیس هم می باخت .
تفکر حرفه ای در کوتاه مدت بدست نمی آید اما ما چاره ای نداریم، دایره ی ارتباطات ما کوچک است و مجبوریم برای حفظ غرور ملی و کسب افتخار ، شاید گل خانه ای رفتار کنیم.

ترابی سایپا یا فلان بازیکن تیم شهرستانی اگر کنار سید جلال تمرین کند بهتراست یا کنار یکی مثل خودش؟

خوب است که شما فکر نمی کنید توطئه ای در کار است.
واقعا اینکه در این شرائط حساس و زمان اندک فکر کنیم کی روش به فکر ضربه زدن به پرسپولیس است مسخره است.
پرسپولیس در پایان فصل هرکجای جدول باشد در عیار کی روش تاثیری ندارد مردم از کی روش انتظار نتیجه ی آبرومند دارند فارغ از اینکه آبی و قرمز کجا باشند.

با بهترین مربی دنیا هم نمی شود منطق فوتبال را عوض کرد اما با تدارک خوب می توان کمی بهتر ارائه دهیم چون نتایج با ثبات تفکر حرفه ای می خواهد و تفکر حرفه ای با شرائط آماتوری فوتبال و جامعه ی ما به عمر من و شما قد نمی دهد.
۵
پرسپولیس واثعی
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۳:۱۶
اصلاحیه :
تف سربالا است .
حمید
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۷:۴۰
سلام.
چند تا مساله مطرح کردین. اولا اینکه باهاتون موافقم که تو لیگ قهرمانان به خاطر حرفه ای نبودن (من اسمشو گذاشتم کم تجربگی) حذف شدیم و گرنه در مجموع از لحاظ کیفیت بازی ما کمی از الهلال بهتر بودیم. و موافقم که احتمالا همین مساله در مورد تیم ملی در مصاف با رقباش صادقه. در مورد پیشنهاد کیروش من مخالفت اصولی ندارم چون می فهمم که کیروش چی تو ذهنشه. چیزایی که بخشی از اون رو مرزبان تو مصاحبه اش گفته بود. اما به لحاظ تکنیکی فکر می کنم که شدنی نباشه. اینکه باید چیکار کرد رو من واقعا در جایگاهی نیستم که بگم. قطعا مدیران فدراسیون و تیم ملی بهتر می دونن. اما هر راهی انتخاب کنن فقط و فقط از مسیر تعامل می گذره. و همین مساله تعامله که منو نگران می کنه. چون فدراسیون نشون داده که خیلی جنم و اقتداری نداره. فدراسیون باید بتونه خواسته های باشگاه ها و تیم ملی رو چکش کاری کنه تا به یک نقطه مشترک برسن. نه اینکه هر دو گروه دنبال منافع حداکثری باشن. این واقعا بده.
ضمن این که فکر می کنم یه اختلاف نظری هم با شما دارم و اون اینه که من معتقدم نباید لیگ رو خیلی هم فدای تیم ملی کرد (ضمن پذیرش اولویت تیم ملی). می تونیم به صورت موقت و به قول شما گلخانه ای اقداماتی انجام بدیم و بخشی از حقوق باشگاه ها رو به خاطر تیم ملی ازشون بگیریم. منتهی نباید خیلی به لیگ ضربه بخوره. و این راه حلی که الان دادن به نظرم میاد یک راه حل افراطی باشه.
البته من خیلی هم در جریان جزئیات نیستم. اگه بتونن عملیش کنن من مخالفتی ندارم. منتهی فکر می کنم فقط یه دلایل تکنیکی نمیشه. مسائلی مثل فشردگی بازیها بعد از شروع لیگ قهرمانان یا مسافرت های زیاد بازکنان شهرستانی و .... خلاصه اینکه یک راه حل بیشتر نیست و اون هم تعامل دو طرفه است.
۳
آنتی شومن واقعی
پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶، ۱۷:۱۸
پرسپولیسی واقعی تو همچنان به بلاهت خودت ادامه بده! بعضیا دیر میگیرند دیگه
منتقد
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶، ۲۳:۱۴
کی روش که رفت تازه می فهمید کی رو از دست دادید.. آنوقت مثل قبل از سرمربی شدنش صبح تا شب چنگ ودندان بهم نشان خواهید دادید...این برانکو اگه هنری داشت چرا مفتضحانه در آسیا حذف شد...شانسش تاکید میکنم شانس فقط در این هست امسال هم حال استقلال ..سپاهان ..تراکتور سازی خرابه...هم....
مصی
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶، ۰۱:۰۱
سه ساله دوست عزیز داری از شانس حرف میزنی مطمئن باش اگه کی‌روش هم با اون شرایط با الهلال بازی میکرد بهتر از اون نتیجه نمی‌گرفت حداقل اینه که برانکو جلوی عراق و سوریه جنگزده وا نداد واقعا نمی‌دونم کی‌روش به جز دوتا صعود که اولیش با هزار سلام و صلوات وشانس بوده چه دستاوردی واسه این فوتبال داشته یه عده ازش بت ساختن
No One
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶، ۰۲:۱۹
منتقد داغون ...
آنتی شومن
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶، ۰۷:۳۵
به مصی
برانکو مربی تیم ملی بود به بحرین و عمان و... باخت.بسه یا امارش رو کامل بدم بهت
۴
مصی در جواب آنتی شومن
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶، ۰۹:۲۷
پسرجان حداقل اطلاعات فوتبالیتو بالا ببر بعد بیا اظهارنظر کن وقتی به بحرین باختیم بلازویچ سرمربی بود و برانکو دستیارش بود با عمان هم بهترین تیم تاریخش بود که حتی ژاپن واسترالیا رو متوقف کرده بود مساوی کردیم واسه تکمیل اطلاعاتت جناب کی‌روش تو دوتا بازی دوستانه هم به بحرین باخته وهم به عمان
آنتی شومن واقعی
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۸:۳۷
مطمئن باش با رفتن کیروش و آمدن یه مربی بادانش و البته با اخلاق! فوتبال ما بیشتر رشد میکنه! مربی که عقده ای نباشه، دو تا دستیار ایرانی کنارش کار یاد بگیرند، با بازیکنان لج نکنه، از تیم ملی و بازکناش برای فشار به مربیان مخالفش سواستفاده نکنه! این افکار غلط شما نتیجه شانتاژ و هوچی گری های دلال موزامبیکی و نوچه های جیره خوارش تو نود و رسانه ها هست!
۲
اردی
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶، ۲۳:۱۵
نه کیروش نه برانکو فقط جعفر مومنی. تو راست می گی فقط تو. تو حرفه ای هستی تو بلدی
امیر
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶، ۲۳:۱۸
نه...
اصلا اینطور نیست.کیروش یه بیمار روانیه و بیان چنین صحبت غیر حرفه ای دو دلیل بیشتر نداره :
۱.میخواد به برانکو و شفر و کرانچار توهین کنه و بگه از اونا بیشتر میفهمه و با توجه به نزدیک بودن پایان قراردادش ، تمدید اونو بیمه کنه
۲.جنگ روانی راه بندازه که اگه نتیجه بدی گرفت بگه دلیلش این بود.
بی طرف
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶، ۲۳:۲۱
اگر شما به این نکته پی برده ای پس برانکو و همه مربیان لیگ برتر هم متوجه این موضوع هستند، مشکل این نیست که کی روش از ما و فوتبال ما چی می خواهد، بلکه مساله این است که درخواست هایش را در رسانه مطرح می کند، هواداران را روبروی هم قرار می دهد، خودش را در یک جبهه می گذارد و مربیان را در جبهه دیگر، او می خواهد خواسته هایش را با بداخلاقی و قلدری بدست آورد، واقعا نمی دانم یک مربی در چنین سطح و با چنین دانشی چرا برای رسیدن به خواسته هایش چنین غیرحرفه ای رفتار می کند.
اگر فکر می کند بازیکنانی مثل امیری و وریا نمی توانند بیش از 65 دقیقه بدوند، نیازی نیست آن را در برنامه 90 بگوید تا چنین جنگ بی حاصلی بین من و شما در فضای مجازی پیش آید.
ماخ
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶، ۲۳:۲۸
آقای نوسینده دوزاری برنامه قبل از لیگ چیده شده بود و همه موافقت کردن و الان این کیروش هست که زیر همه چیز زده تا جایی که برانکو حتی راضی شد خلاف قوانین فیفا 48 ساعت بعد بازیه دوستانه ملی در لیگ بازی کنه وحید امیری تنها بازیکنی بود که به جز مدافعا در بازی روسیه 90 دقیقه بازی کرد ، طارمی اگر آماده نبود به مهاجمان لژیونر ترجیحش نمیداد ، در ضمن اثرات کار دستیار سابق ایشون مک درموت رو در استقلال دیدیم که چه بلایی سرشون اورد البته اینبار با جناب سباستین میخواد بازیکنان رو آماده کنه!!!!!
یه ایرانی
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶، ۲۳:۲۹
هر دم از این باغ بری میرسد

افتضاحات این مربی کلاش تمامی ندارد هیچ ؛ کیروشپورها هم از رو نمیروند و به هر طریقی میخواهند این شارلاتان را تطهیر کنند و مزخرفاتش را توجیه .

تمام شامورتی بازیهای این چند سال به کنار ؛ بازیهای افتضاح تیم ملی به کنار ؛ نداشتن طرح حهای متفاوت برای وضعیت بازی به کنار
اصلا بیایید از روز قرعه کشی و بعداز آن را بررسی کنیم تا بفهمیم با چه شارلاتانی طرف هستیم . یعنی بوقلمون کم میآورد جلوی این آدم .
آخرین خزعبلاتش هم همین طرح ریکاوری است . بیاید کل ماجرا را بررسی کنیم :
پارسال با یک دعوای که بین خود و برانکو ایجاد کرد ؛ سعی داشت افتضاحات تاکتیکی و اردوهای به اسم تیم ملی و در اصل تجاری خود را پوشش دهد که خوشبختانه با توجه به سابقه برانکو و پشتیبانی پیشکسوتان و هوادارن پرسپولیس راه بجایی نبرد و مجبور شد عقب بنشیند.
پیش از شروع فصل جدید لیگ یک برنامه ای نوشته شد برای آماده سازی تیم ملی و همه باشگاه ها متعهد و به نوعی موظف شدند به قبول آن و انصافا هیچ باشگاهی کوتاهی نکرده تا این لحظه .
الان قرعه کشی شده و تکلیف گروه هم مشخص است ؛ خزعبلات این مربی و کیروشپورها قبل از قرعه کشی نسبت به کیفیت تیم ملی و صعود به دور بعد و .... هم که هست . همه هم میدانند این تیم ملی با این شرایط حتی با دفاع اتوبوسی هم به دور بعد نمیرود . نه اینکه من دوست ندارم برود ؛ قطعا نه من که هر ایرانی آرزومند بازی با کیفیت تیم ملی و صعود به مرحله بعد است . اما اگر کسی فیم بازی ایران-روسیه را ببیند و قاطعانه بگوید تیم ما با این شرایط از پس حریفان بر میاید من حرفی ندارم . تازه روسیه تیمی درجه 2 در اروپا میباشد و الان هم در حال پوست اندازی است و در آن بازی تیم دوم خود را بازی داده بود . خدایی بروید و بازی را ببینید ؛ خصوصا نیمه دوم را و حرکتهای تیم روسیه برای باز کردن خط دفاعی .
یعنی خیالتان تخت این بابا این همه سال فقط ما رو اسکول کرده بوده با نظم خط دفاعی. بگذریم :
الان که شرایط مشخص است و حرفها و گفته ها هم مشخص ؛ نشسته فکر کرده چه کنیم چه نکنیم گندش در نیاید !!
بدون اعلام رسمی به فدراسیون و اعلام رسمی و کتبی به باشگاه ها ؛ آنده در برنامه جناب کیروشپور ؛ اضافه فرمایش کرده که برنامه اردو همان است که بود ؛ فقط باشگاه ها بازیکنان رو از شب بعداز بازی یک روز و نیم در اختیار تیم ملی قرار دهند برای ریکاوری : ببینیم چه میشود :
1) کیروشپورها از فردایش وافریادا سر میدهند که این قدیس میخواهد برای تیم ملی فداکاری کند و باشگاه ها نمیگذارند. این یعنی فشار بر باشگاه ها و هواداران تیم ملی را مقابل باشگا هها و مربیان قراردادن
2) علم و اصول میگوید این حرف حماقت است ؛ اما کیروشپورها فریاد برخواهند آورد که اگر اینگونه نشود تیم ملی در جام جهانی نتیجه نمیگیرد و صعود را فراموش کنید. این یعنی همون هدف اصلی و پس گرفتن خزعبلات مربی تیم ملی و خودشان در چند ماه قبل آن هم بدون اینکه آسیبی ببنند و مقصر جلوه دادن فدراسیون و باشگاه ها.

اما چرا اصولا این حرفها هم حماقت است و هم توهین :
1) توهین است چون این حرف یعنی توانایی مربیان لیگ کمتر از مربی تیم ملی است و بلد نیستند ریکاوری مناسبی برای بازیکنانشان داشته باشند . این یعنی حداقل حداقل مربیان زیر هیچی بلد نیستند :
برانکو ایوانکوویچ - وینفرد شفر - کرانچار -
کسانی که هر کدام تجربه سرمربیگری تیم های ملی مختلف در سطح اروپا یا جام جهانی را داشته اند .
دوم توهین به مربیان داخلی از کجید جلالی و قلعه نوعی بگیر تا یحیی گل محمدی و تارتار

2) فرض کنیم که این طرح بخواهد بشود ؛ آیا همه بازیکنان ساکن تهران هستند ؟؟؟
35 بازیکن دعوت خواهند شد در این طرح و طبیعتا شهرستانی هم دارند . حالا خودان حساب کنید :
هزینه های رفت و آمد
مدت زمانی و مسافت رفت و برگشت
وقتی که بعداز برگشت باید استراحت بعداز سفر کرده و بعد در تمرین حاضر شود

جدا از بامبولهای زیر زیری ؛ مثل همانی که پارسال میگفت بازیکنان نباید در تمرینات باشگاهی شرکت کنند و باید استراحت کنند تا تمرین بعدی تیم ملی ( یادتان هست چه جنجنالی شد )

بنابراین اینکار هم نشدنی است و هم غیر عقلانی و فقط هدفش ایجاد درگیری و تنش در فوتبال کشور و دادن بهانه دست جنان شارلاتان و سینه چاکان مزد بگیر است تا بتوانند خزعبلاتی را که برای صعود بافته بودند یکجوری ماست مالی کنند .

لعنت بر پدر و مادر هر کسی که علاقمند به صعود تیم ملی ایران به مرحله دوم نباشد . اما مثل کبک سرمان را در برف نکنیم ؛ تا الان ما را اسکول کرده اند و هیچ ندارند تا ببینیم بعداز اینشان چه میشود. تازه ادعا دارند با این کلاش تمدید کنیم و خانواده اش هم به ایران بیایند. آخه ..... اگر راست میگوئید چرا در این 7 و 8 سال این پیشنهاد را نکردید ؟؟؟؟؟
مصی
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶، ۰۱:۰۵
ممنون فقط میتونم بگم عالی عالی عالی خوشم میاد که درک مخاطبین ما خیلی بالاتر و بهتر از یه مشت به اصطلاح خبرنگار قلم بمزده
مهدي
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶، ۲۳:۳۰
حالا شما ببين اينهايي كه ميگن بازيكنهاي ما خوب ميدوند چقدر ادعاي مضحكي دارند
تازه ميزان دوندگي فقط بخشي از توانايي جسماني هست و هزاااار نكته وجود داره
تازه من كه بعيد ميدونم اصلا مربي تيم خودم پرسپوليس اصلا عقل ناقصش چنين چيزي رو درك كنه.
فرزاد مهریار
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶، ۲۳:۳۵
میگن اگه خواستی یکی رو نابود کنی ازش بد دفاع کن ، این کی‌روشی پورها هم دقیقاً کارشون همینه ، برای منفور کردن کی‌روش از هزار تا مایلی کهن موثر ترن ، خب پدر جان ، می خوای بگی همه.... فقط کی‌روش خوبه چرا این قدر صغری کبری چینی؟
جیره خوار جدید
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶، ۲۳:۴۸
مثل اینکه جیره خواران جدیدترین به کار شدن تا باز هم گفته های غیر منطقی کیروش رو ماست‌مالی کنن
IR
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶، ۰۰:۰۰
بابا دمت گرم قانعم کردی که کی روش بهترین مربی جهانه !!! واقعا که یعنی آرزو به دل موندم شما کاسه لیسان کی روش یه دلیل برای خوب بودن کی روش بیارید فقط تحلیلهای آبکی .
حسن
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶، ۰۰:۰۲
مافیای رسانه به سرکردگی ظالم کیرشی پور باز قصد انجام دارند که خواسته های غیر عقلانی کیروش را توجیه کند.
عباس
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶، ۰۰:۰۸
پرسپولیس الان دو تا بازی عقب افتاده داره با این فشردگی بازی ها که تقریبا هر 4 روز داره بازی میکنه چجوری دو روزم بازیکناشو نداشته باشه,اصلا گیرم اینم حل شد شما از کیروش و خودتون بپرسید بر چه اساس و علمی میخواد بازیکن هایی که از بازی اومدن و باید ریکاوری کنن رو تو اردو تیم ملی قدرت بدنی شون رو بهتر کنه,اگه میگفت واسه هماهنگیه من یکی قانع میشدم نه امادگی جسمانی. مصدومیت بازیکن ها تو اردو تیم ملی رو کی میخواد پاسخگو باشه ؟ کیروش؟ همه ما دوست داریم تیم ملی موفق باشه اما به نظرم تنها راهش بازی با تیم های خوب و اردوهای خوبه نه این طرح
جیره خوار نباشیم
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶، ۰۰:۱۳
اصلا کاری ندارم کیروش چه جفنگی میگه،گیرم که چرندیاتش درست باشه. ولی بازیکن مال برانکو هست و خودش اختیارشو داره. اصلا اگه دوست داشته باشه میتونه کلا بهشون استراحت بده. تیم ملی هم کلا مهم نیست و اولویت تیم پرسپولیسه.توجه کن که گفتم پرسپولیس و نه برانکو.اصلا می‌خوام تیم ملی نباشه.
ناعادل کیروشی پور
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶، ۰۰:۱۵
اولا به نظر من کی‌روش این طرح خنده دار وبی سابقه رو ارائه داد تا با مخالفت احتمالی مربیان لیگی به خصوص برانکو بتونه بهانه جویی کنه و ناکامی احتمالیشو حواله بقیه بکنه ثانیا چه تضمینی وجود داره که با این برنامه عجیبی که کی‌روش ریخته بازیکنا به آمادگی بازیکنای اسپانیا و پرتغال برسن و ثالثا تیمی که حدود هفتاد درصد از ترکیب اصلیش لژیونر هستن چه تضمینی وجود داره که اونا به آمادگی مد ‌‌‌‌نظر جناب کیروش برسن
عباس
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶، ۰۰:۱۵
به سوال مهم ,
بازیکن فولاد سپاهان ,و تیم های شهرستانی که تو خونه خودشون بازی میکنن باید بعد هر بازی این همه مسافت رو طی کنن بیان تهران و بعد فرداش برگردن شهرشون ؟ اون با وضعیت تاخیر های هواپیماها؟؟کاش اقای کیروش همه چیزو خوب توضیح میداد و بعد میگفت به من اعتماد کنید ,من هوادار معمولی این همه سوال دارن بعد یکی مثل برانکو که خودش تحصیلاتش تربیت بدنی و بدنسازیه میخواد قانع بشه؟
حمید
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶، ۰۰:۵۲
من بیشتر بازی های بارسلونا رو می بینم.
حرف برانکو در مورد اینکه دوندگی وحید امیری از ژاوی و اینیستا بیشتره 100 درصد درسته. اما برانکو هم مثل کیروش فقط بخشی از حقیقت رو دیده. نکته اینه که سبک و پست بازی وحید امیری که بال چپه باعث میشه امار دوندگیش نسبت به اکثر هافبک های مرکزی دنیا بیشتر باشه. در واقع اینجور مقایسه کردن خیلی منطقی نیست. باید با بازیکن هم پست خودش مقایسه بشه.
اما با طرح کیروش هم خیلی موافق نیستم. به این دلیل که فکر می کنم عملی نیست. وقتی بازیها فشرده بشه و کلا 4 روز بین بازیها فاصله باشه، نمیشه فقط دو روز بازیکن رو در اختیار باشگاه قرار داد بعلاوه برای بازیکن های شهرستانی این دو روز با توجه به مسافرت می رسه به سه تا 4 روز یعنی عملا بین دو بازی هیچ تمرینی با تیم ندارن.
شاید بشه با تغییراتی این طرح رو عملی کرد. مثلا به جای 2 روز مد نظر کیروش بشه یک روز یا مثلا بازیکن ها یک بازی در میون برن. منتهی این نیاز داره که کیروش خیلی هم کیروش نباشه و حاضر بشه از سر حرفش کوتاه بیاد اون هم بدون جار و جنجال.
سامان
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶، ۰۹:۴۳
متاسفانه کیروش هم نگرانه هم از الان دنبال جور کردن بهانه های شکست های احتمالی
اول فصل برنامه دادن و موافقت شد الان زیر همه چیز داره میزنه کیروش
نمیشه همه دست به سینه واسه ایشون وایسن
تغییر تاکتیک مشهوده توی تیم ملی و تیم تغییر کرده درست اما تا حالا به جز صعود راحت امسال به جام جهانی که البته گروه آسون ایران هم توش تاثیر داشت افتخار دیگه ای داشته ؟ برانکو با تیم نصفه تا نیمه نهایی آسیا رفت ، کیروش رفته تا حالا تا نیمه نهایی جام ملت ها؟
حامد
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۵۸
بازیکنا بعد بازی لیگ چیکار میکنن دقیقا ریکاوری حالا کیروش گفته این ریکاوری تو pec که ازلحاظ سخت افزاری امکانات خوبی داره مجهزه انجام بشه اینکه به نفع باشگاه هاست اون یه روز پرسپولیس ریکاوری میکنه ولی ملی پوشاش با شرایط وامکانات بهتری ریکاوری میکنن درواقع هیچ بازیکنی کار تاکتیکی رو ازدست میده عربستان داره ملی پوشاشو میفرسته لالیگا بازی کنن کجای کاری شما مطمعن باش امسال الهلال اون قدرت فصل قبل نداره یه برد تو ج ج میارزه به یه قهرمانی اسیا

درضمن برانکو با یه تیم نصفه نیمه تا نیمه نهایی اسیا رفت ؟؟؟؟کیروش تا فینال کوپا دل ری لالیگا رفته جایی که برانکو خوابشم نمیبینه این مقایسه های مسخره هم بزارین کنار سطح هردو مربی کاملا مشخصه حالا هرسال انگار اسیا رو شخم میزنن با جاماشون الان دارن ایراد میگیرن
۲
حامد
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۵۸
بازیکنا بعد بازی لیگ چیکار میکنن دقیقا ریکاوری حالا کیروش گفته این ریکاوری تو pec که ازلحاظ سخت افزاری امکانات خوبی داره مجهزه انجام بشه اینکه به نفع باشگاه هاست اون یه روز پرسپولیس ریکاوری میکنه ولی ملی پوشاش با شرایط وامکانات بهتری ریکاوری میکنن درواقع هیچ بازیکنی کار تاکتیکی رو ازدست میده عربستان داره ملی پوشاشو میفرسته لالیگا بازی کنن کجای کاری شما مطمعن باش امسال الهلال اون قدرت فصل قبل نداره یه برد تو ج ج میارزه به یه قهرمانی اسیا

درضمن برانکو با یه تیم نصفه نیمه تا نیمه نهایی اسیا رفت ؟؟؟؟کیروش تا فینال کوپا دل ری لالیگا رفته جایی که برانکو خوابشم نمیبینه این مقایسه های مسخره هم بزارین کنار سطح هردو مربی کاملا مشخصه حالا هرسال انگار اسیا رو شخم میزنن با جاماشون الان دارن ایراد میگیرن
۲
سامان
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶، ۲۲:۳۲
عزیز من کیروش کهکشانی ترین رئال مادرید رو نابود کرد یه چیزی نگو که خنده مون بگیره بزرگترین افتخار کیروش دستیاری فرگوسن بوده ، من از کیروش انتقاد نمیکنم ، اتفاقا از سر ما هم زیاده چون اگه بره بدتر ازون میاد واسه تیم ملی، صحبت من اینه که کدوم عقل سلیمی الان میگه سردار آزمون یا عزت اللهی از نظر بدنی از وحید امیری سر ترن ؟ دوندگی این کجا اونا کجا ؟ همیشه هم تیمهای خارجی خوب نیستن مه علی کریمی سپاهان اروپا نبود ؟ چر انقد ضعیف بود هروقت میومد تیم ملی؟ مقایسه ی الکی نمیکنم برانکو هم تو جام ملت های آسیا رتبه ی بالاتری آورد برای ایران هم صعود آسون داشته به جام جهانی تو جام جهانی هم 1 امتیاز آورد کیروش جان شما هم 1 امتیاز اورد
۳
محمد
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۰۵
خوب راهش رو پیدا کرد کیروش. یه شرطی گذاشت که اجرایی نباشه. بعدا که نتبجه نگرفت بگه دیدید تقصیر تیمها بود بازیکن ندادن!
Iman
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۰۶
سوال اينه كه قهرماني پرسپوليس در ليگ و اسيا مهمتره يا صعود تيم ملي به دور دوم. چيزي كه مسلمه اين دو با هم نميتونن اتفاق بيفتن. حالا بايد تصميم بگيريم يا دوستان پرسپوليسي حاضر شن به خاطر تيم ملي امسال بيخيال قهرماني اسيا شن يا غير پرسپوليسي ها و بقيه مردم به خاطر پرسپوليس بيخيال تيم ملي بشن.
۳
حامد
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۳:۵۳
چرا هر حرفی که از زبان کیروش بیرون بیاد باید بدون چون و چرا قبول کنیم؟آیا تیمهای دیگه جام جهانی که سطح لیگشون از لیگ ما پایین تر هم همین برنامه آماده سازی دارن؟ایا مرتضی پور علی گنجی هم بعد از هر بازی در اختیار کیروش خواهد بود؟به هر حال فکر نکنم سطح دوندگی لیگ قطر از لیگ ما بالاتر باشه!
۳
آنتی شومن
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۴:۵۴
پول برانکو و تیمش از جیب دولت میاد حالا پرفسور یه درصدی میخواد برا تیم ملی تعیین تکلیف کنه!!!؟اگه برانکو بخواد چوب تو چرخ تیم ملی کنه حتما همین بلزیکن های پرسپولیس نسخشو میپیچن.
۲
ضدلُنگ
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۹:۴۰
کلا منطق لنگی ها و برانکو همینه. دعوتشون نکنن شاکی میشن. دعوتشون کنن میگن میخوان به لنگ ضربه بزنن. ایکاش هیچ پرسپولیسی رو دعوت نمیکرد. این لنگی ها بارها دیدم که کامنت گذاشتن که قهرمانی ما مهم تر از تیم ملیه. دیگه تکلیفشون معلومه. توهم قهرمانی آسیا هم که نگم دیگه.
۲
به اشتراک بگذارید
لینک مطلب
x
بیشتر