فهرست
مجید جلالی: تیم ملی با این سبک بازی می تواند برزیل را هم ببرد اما فایده ای ندارد / بیانیه اول تا حدودی تحت تاثیر توهین یکی از روزنامه ها به مربیان بود/ میانگین دوندگی بازیکنان در لیگ بالای 8 کیلومتر است
مجید جلالی: تیم ملی با این سبک بازی می تواند برزیل را هم ببرد اما فایده ای ندارد / بیانیه اول تا حدودی تحت تاثیر توهین یکی از روزنامه ها به مربیان بود/ میانگین دوندگی بازیکنان در لیگ بالای 8 کیلومتر است

مجید جلالی: تیم ملی با این سبک بازی می تواند برزیل را هم ببرد اما فایده ای ندارد / بیانیه اول تا حدودی تحت تاثیر توهین یکی از روزنامه ها به مربیان بود/ میانگین دوندگی بازیکنان در لیگ بالای 8 کیلومتر است

آی اسپورت - مجید جلالی اینروزها چهره اصلی فوتبال ایران محسوب می شود. مربی ای که همه او را به عنوان یک مربی آرام و مدرن می شناسند با دو بیانیه ای که درباره کارلوس کی روش و سبک بازی تیم ملی صادر کرد، خودش را در جبهه مخالف سرمربی تیم ملی قرار داد تا در مقابل اکثریتی قرار بگیرد که طرفدار تیم ملی و سرمربی اش هستند. جلالی که اینروزها از 9-8 صبح تا 8-7 شب در باشگاه سایپا مشغول طراحی تمرین و آماده کردن تیمش است در دفتر کارش در کیلومتر 5 جاده مخصوص کرج میزبان خبرنگار روزنامه هفت صبح بود تا در مورد بیانیه کانون مربیان توضیح دهد. او می گوید:\" زمانی این بیانیه منتشر شد که توهین بسیار بدی به مربیان شد و مربیانی از بوشهر و بندرعباس به من زنگ می زدند و از توهین هایی که به جامعه مربیان شده بسیار نارحت بودند\"

فکر می کردید بیانیه شما این همه جنجالی شود به خصوص آنکه همه مجید جلالی را به عنوان مربی ای می شناختند که طرفدار کارلوس کی روش بوده است
این بیانیه از طرف من نیست. این بیانیه مربوط به کانون مربیان است. موضوع اینطوری شروع شد که صبح روزی که بیانیه صادر شد تلفن های زیادی به من زده شد مبنی بر آنکه تیتر یکی از روزنامه ها توهین بسیار بزرگی به مربیان بوده و چرا کانون واکنش نشان می دهد. ساعت 12 بود که آمدم باشگاه و با خودم فکر می کردم که چه کنم. با چند نفر از اعضای هیات مدیره کانون تماس گرفتم و نهایتا تصمیم به نوشتن آن متن شد
شما می گویید یک تیتر جرقه نوشتن این بیانیه را زده. سرمربی تیم ملی چه گناهی دارد که از او انتقاد کرده اید؟
ما از کی روش انتقاد نکردیم. از سبک بازی انتقاد کردیم. مدل های فوتبال مشخص است. یک سبک وجود دارد که شما فوتبالت را بازی می کنی و به حریف هم اجازه بازی می دهی. یک سبک دیگر هم هست که حریف قویتری داری و سبکی را انتخاب می کنی که قابلیتهای حریف که باعث برتری اش می شود را تخریب کنی و خودت کاری نمی کنی تا نهایتا فاصله کمتر شود. فوتبال این سبک را محکوم نمی کند اما همان فوتبال می گوید یادتان باشد این سبک برای آینده نیست. ممکن است ایران با این سبک بازی برزیل را هم ببرد اما فوتبالش پیشرفتی نکرده است
در بیانیه اول شما کی روش را متهم به کپی برداری از سبک بازی تیم ملی در دهه 90 میلادی کرده اید
این سبک بازی همان مدل است منتهی کمی پیشرفته تر. شما نگاه کنید همین الان هلند دارد با سیستم سه دفاعه بازی می کند که مربوط به 30 سال قبل است. ما خواستیم با یادآوری آن تیم مثالی زده باشیم
انتشار این بیانیه در شرایطی که همه طرفدار تیم ملی بودند، کار چندان منطقی نبود به خصوص آنکه بازی تیم ملی دنیا را تحت تاثیر قرار داده بود و افرادی مثل مارتین اونیل و فابیو کاناوارو از نمایش شاگردان کی روش تعریف کرده بودند. آنها که دیگر جزو طرفداران کی روش محسوب نمی شدند
در بازی با آرژانتین ضربان قلب من به 190 رسیده بود. خدا می داند که به جان بچه هایم دخترم و همسرم گریه می کردند اما اینها هیجان و احساس است اما یک جایی می بینیم که می خواهند از شخص دیگری حمایت کنند آن وقت مربی ایرانی را می کوبند
اینکه تقصیر کارلوس کی روش نیست
ما کاری به کی روش نداریم ما واقعیت فوتبال را گفتیم. دوستان می گویند کی روش بنز است بقیه موتور گازی. در حالیکه اینطوری نیست. من خودم کی روش را دوست دارم و روزی که قرعه کشی جام جهانی انجام شد گفتم تنها راه این است که تیم را به لحاظ بدنی بالا ببریم و به یک سبک بازی تخریبی روی بیاوریم تا نتایج آبرومندانه ای بگیریم. اگر قرار است برویم مربی بزرگی مثل کی روش بیاوریم و پول خوبی به او بدهیم و از او انتظارات کوچکی داشته باشیم کار درستی انجام نداده ایم
شما برای این مربی بزرگ بهترین امکانات را فراهم کرده اید؟
امکاناتی که در اختیار کی روش قرار گرفته در فوتبال ایران بی سابقه است. قبول دارم که این امکانات ایشان را راضی نکرده اما اگر ما ظرفیت استفاده از مربی بزرگی مثل کی روش نداریم چرا او را به فوتبال ایران آوردیم و این همه هزینه کنیم؟
وجود مربی ای مثل کارلوس کی روش باعث شده که بازیکنانی مثل اشکان دژاگه و رضا قوچان نژاد به ایران بیایند و برای تیم ملی بازی کنند. این نکته ای است که امید نمازی در مصاحبه اش با شبکه بی بی سی هم به آن اشاره کرده است
من این کار را رد نمی کنم. کی روش در بخشهای مدیریتی مربیگری کارهای خوبی انجام داده. در اینها بحثی نیست. ما نمی گوییم تمام اقدامات کی روش بد بوده است. اما در حوزه فنی من می گویم اگر فردی مثل کی روش می آوریم باید انتظار داشته باشیم که فوتبال ما بعد از رفتن او تغییر کند یعنی اثرات او در فوتبال ما مشخص باشد چون در غیر اینصورت فوتبال ما ضرر کرده است. کی روش توانایی های زیادی دارد و شاید کسی از او نخواسته که کارهای تاثیر گذار انجام دهد. نباید به کارهای کوچک او قانع باشیم
دیروز که با رسول کربکندی صحبت می کردم به نکته جالبی اشاره کردند. ایشان می گفتند اعضای کانون مربیان که از سبک بازی تیم ملی ایراد می گیرند، خودشان با تیم های باشگاهی شان فوتبال روان و زیبایی ارائه نمی کنند که حالا کی روش را نقد می کنند
این حرف اصلا درست نیست چون من مجید جلالی هستم و او کارلوس کی روش. اصلا نباید ما را با او قیاس کرد. مگر در منچستر کار کرده ام؟ ما او را آورده ایم که به فوتبال ایران کمک کند
شما می گویید نباید شما و سایر همکارانتان را با کی روش مقایسه کرد اما از طرف دیگر او را نقد کنید این درحالیست که رزومه هیچ کدام از اعضای کانون مربیان به هیچ عنوان قابل قیاس با کارنامه سرمربی تیم ملی نیست
مگر خبرنگارانی که مثلا از افشین قطبی انتقاد می کردند رزومه او را داشتند؟ اگر به این حرفها باشد که اصلا نباید نقد کرد. از یک جایی باید پیشرفت کرد. کی روش اگر 5 سال دیگر هم اینجا باشد نمی توان به آن پیشرفتی که مد نظرماست برسد اما همین که تیم را در مسیر پیشرفت قرار دهد اتفاق مثبتی است
به نظر شما عملکرد تیم ملی در جام جهانی، در شرایطی که همین دوستان شما انتظار کیسه گل شدن تیم ملی را داشتند، قرار گرفتن در مسیر پیشرفت نیست؟
به نظرم سئوالت، عامیانه است. شما می توانی با یک بازی برزیل را ببری. این موضوع برای عام تاثیرگذار است اما آیا می توان گفت که ایران در حد برزیل است؟ نمایش تیم ملی فقط برای یک مقطع خاص بوده. فوتبال هم مثل اقتصاد یکسری شاخصه ها دارد که بر اساس آن مشخص می شود که وضعیت فوتبال ما چگونه است. من مطمئنم که بر اساس این شاخص ها، هیچ اثری از پیشرفت در فوتبال ایران دیده نمی شود.
شما در بیانیه تان به این نکته اشاره کرده بودید که آنهایی که می خواهند کی روش در ایران بماند، منافع شخصی دارند. منظورتان از این حرف چه بود؟
وقتی با توهین مواجه می شوی و فضا، فضای غلطی می شود ناخودآگاه یکسری حرفها به وجود می آید. آن بیانیه تا حد زیادی تحت تاثیر اتفاقات آن روز و تیتر بنز و موتورگازی بود. می شد جای چند کلمه را عوض کرد اما به نظر من مشکلی در ماهیت آن بیانیه وجود ندارد. ما می خواهیم فوتبالمان در مسیر پیشرفت قرار بگیرد. این تمام حرف ماست. الان شاخصه های پیشرفت نداریم. مطمئنم جامعه رسانه ای حامی کی روش هم دوست دارند که فوتبال ایران پیشرفت کند.
شما در بند آخر بیانیه جدید نوشته اید زمان در مورد صداقت کانون مربیان قضاوت خواهد کرد. اولین نتیجه ای که می شود از این جمله گرفت، این است که کانون مربیان منتظر باخت تیم ملی هستند تا حقانیتشان ثابت شود
ما بحثمان درباره پیشرفت فوتبال است. یونان با همین مدل بازی قهرمان یورو می شود اما دو سال بعد از جام جهانی حذف می شود. چلسی با همین مدل فوتبالی قهرمان اروپا می شود اما چند ماه بعد مربی اش را عوض می کنند. الان اگر قرار به ماندن کی روش است باید بگوییم ما از تو می خواهیم که فوتبال ایران را در مسیر پیشرفت قرار دهد و حاضریم دو برابر به تو پول دهیم.
برگردیم سر شاخصه های پیشرفت. اینکه بازیکنان ایرانی توانسته اند از میانگین دوندگی حداکثر 7 کیلومتر در یک مسابقه به 10 کیلومتر برسند کار کمی نیست
اصلا با حرف شما موافق نیستم چون مطمئنم که میزان دوندگی در لیگ حداقل 8 کیلومتر است. اولا استفاده از عبارت میزان دوندگی درست نیست و باید گفت مسافت طی شده. دوما این مسافت طی شده 5 قسمت دارد. راه رفتن، دویدن های آرام، دویدن، دویدن های سریع و دویدن های بسیار سریع و انفجاری. وقتی میانگین را 10 کیلومتر می گیری، سه کیلومتر آن مربوط به راه رفتن است و نزدیک به 1.5 کیلومتر هم دویدن آرام است. من خودم سالها قبل مسافت طی شده را اندازه گرفته بودم که متوسط آن 8 کیلومتر بود. الان این آمار به 8.5 کیلومتر رسیده. همین کریم باقری در جام ملتهای 2000، بیشتر از ده کیلومتر را دویده. کی روش میزان دوندگی را بهتر اما 7 کیلومتر را به 10 کیلومتر نرسانده چون این کار در یکماه امکان پذیر نیست و آنهایی که با علم فوتبال آشنا هستند حرف مرا قبول دارند. ممکن است متوسط دوندگی 9 کیلومتر باشد که کی روش آن را به 10 کیلومتر رسانده است.
به نظر شما کی روش چرا تا امروز تیم ملی را به قول کانون مربیان در مسیر پیشرفت قرار نداده است؟
احتمالا او فهمیده کسی در ایران چنین چیزی از او نمی خواهد و کی روش فقط سراغ نتیجه گیری رفته است. او اگر بخواهد سراغ تغییر نسل برود اول روی خودش ریسک کرده است. دهداری مگر این کار را نکرد؟ مایلی کهن هم این کار را کرده. لطمه اش را چه کسی دید و سودش را چه کسی برد. نکته دیگر اینکه تغییر سبک بازی کار زمان بری است
پس این نسخه ای که کانون مربیان برای تیم ملی تجویز کرده به درد جام ملتها نمی خورد چون فاصله کمی تا این مسابقات باقیمانده است
بستگی به انتظار ما از سرمربی تیم ملی دارد. اگر ما با یک مربی قرارداد 4 ساله ببندیم می توانیم به او بگوییم که برای تیمهای جوانان و امید طراحی تمرین کند و سبک بازی برایشان تعریف کند و تیم بزرگسالان را برای جام ملتها آماده کند تا ما دو سال دیگر نشانه های پیشرفت را ببینی. خود تو دوست نداری تیم کشورت مثل کلمبیا یا الجزایر بازی کند. آنها چکار کرده اند که ما انجام نداده ایم. ما منابع انسانی داریم اما خبری از سیستمی که آنها را پرورش دهد نیست
شما می گویید سبک بازی تیم ملی موقتی و برای گرفتن نتایج زودگذر است. همین امروز مطلبی در سایت سی بی اس کانادا منتشر شده بود که بر اساس آن بازیهای روسیه در جام جهانی به عنوان کسل کننده ترین دیدارهای جام انتخاب شده بود. پس آنجا هم باید فابیو کاپلو را بکوبند؟
شاید مسئولان فدراسیون فوتبال انتظاری از کاپلو نداشته اند و او هم آنجا وقت تلف کرده. ما آنجا نبودیم که بدانیم چه اتفاقی افتاده. چرا پکرمن را مثال نمی زنی که ظرف 2 سال فوتبال کلمبیا را متحول کرد. من که نمی گویم برو فوتبال هلند را ببین. من می گویم همین کلمبیا یا کاستاریکا می توانند الگوهای خوبی باشند. بگذارید مثال دیگری بزنم. طبق یک نرم افزار آنالیز، تیم ملی در سه بازی 620 داده. یعنی کمی بیشتر از 200 پاس در هر بازی که می شود بیشتر از دو پاس در هر دقیقه. در حالیکه استاندارد دنیا 6 پاس در هر دقیقه است و همین کره و ژاپن آمار بالای 1000 پاس در سه بازی داشته اند.
این تصور در مورد شما به وجود آمده که مربی ایرانی را به مربی خارجی ترجیح می دهید
دوست دارم یکنفر حرفهای مرا به صورت منصفانه بررسی کند. ما در طول 40 سال گذشته پول زیادی برای مربی خارجی هزینه کردیم اما یک درصد آن را صرف تربیت مربی ایرانی نکرده ایم. گناه مربی ایرانی، گناه محیط است نه ما. یکنفر در اروپا بزرگ شده و اگر کمی استعداد داشته باشد به بزرگترین باشگاهها می رود اما اینجا کسی روی استعدادها سرمایه گذاری نمی کند. نباید خودمان را تحقیر کنیم. سال 95 که با تیم نیروهای مسلح در استرالیا بودم، سفیر ایران در ایتالیا به من پیشنهاد داد که یکسال کنار تیم یوونتوس باشم. او با مدیر یوونتوس آشنا بود و نهایتا به من گفت که باید 15 میلیون تومان به یوونتوس بدهم در حالیکه آن زمان من با 5 میلیون تومان در میدان منیریه خانه خریده بودم که 2.5 میلیون آن قرض بود و چنین پولی نداشتم. نهایتا به یوونتوس نرسیدم. وقتی امکان چنین رایزنی هایی وجود دارد، چه اشکالی دارد که سالی 20 مربی جوان به اروپا بروند تا کنار تیم های بزرگ باشند.

  ۱۳  
آی اسپورت
2014-07-08 10:38:15
نظر دهید
۱۳ نظر
-
سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۳، ۱۰:۵۱
برو بابا فکر می کنه کیه این جلالی
-
سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۳، ۱۰:۵۹
کانون دلالان ایران
omid
سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۳، ۱۱:۰۱
تو فعلا یه دهن برامون خفه شى همه چى جل میشه
مسعود
سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۳، ۱۱:۰۹
والا این بوی از مصاحبه نمیداد بیشتر قرار بود طرف کیروش گرفته بشه که شد البته از سوی مصاحبه کننده ولی خدایی جلالی تمام حرفهاش درست بود
-
سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۳، ۱۱:۰۹
حرفهای مجید جلالی کاملا منطقیه، و دوباره نشون میده چقدر ما ایرانی ها و به ویژه خبرنگارهامون دچار قضاوت های احساسی میشیم.
ارشیا
سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۳، ۱۱:۳۳
جناب آقا معلم !!! بازهم افاضاتی فرمودید و اینکه تصور می کنید مخاطب ببو گلابی تشریف دارند .
1- فرمودید کی روش کپی از پروین کرده است ، اشکالی ندارد حداقل با این بضاعت نسبت به سه جام جهانی قبلی ما را به 2014رساند . یادت نرود فوتبال امروز نتیجه گراست .
2- امکانات ؛ کمپ را کی روش تجهیز کرد ، وقتی می گوید نباید چندتا تیم روی چمن کمپ تمرین کنند ، سخن به گزافه گفته است ؟!!!
3- اگر به گفته خودتان با کی روش قابل قیاس نیتید که همینطور هم هست ، پس چه اصراری به نقد او دارید . اگر می گوئید دلتان برای فوتبال این کشور سوخته بهتراست به فکر ریشه کن کردن دلالیسم ، فساد مالی ،‌ مجهز کردن امکانات ، پرورش بازیکن و ... باشید که به صواب نزدیکتر است .
4- شما می گویی ، کانون نمی خواهد کی روش برود ، این فرمایش مصداق یک دروغ واضع و آشکار است و دروغگو هم دشمن ... ، بگذریم در همین کانون شما دوستان نزدیکتان می خواهند سربه تن کی روش نباشد چه به برسد بماند ، آقای مربی 96 قبل از تورنمنت 2014افاضات فرمودند که کی روش را بردارید و فرکی بگذارید (گفتگو با سایتهای خبرگزاری های معتبر ) .
5- صحبت از مرحوم دهداری کردی ، گویا درجریان استعفای 14 بازیکن سال 65 نیستی که او مجبور شد تیم را نوسازی کند و البته هم برای ملتهای 88 و هم مقدماتی 90ایتالیا بمرور اون بازیکنان مثل پیوس ، ابطحی ، عاشوری ، فنونی زاده ها و ... را برگرداند 6- رفیق شفیق شما جناب مایلی هم تیم استانکو را بدست گرفت و در ملتهای 96 باید قهرمان میشدیم به جایی نرساند و در مقدماتی 98 بعد از بازی با قط نابود کرد .
درپایان صحبت از ضربان قلب کردی ، ضربان 190 نداریم آقای استاد ، بالاتر از 140 سنکوپ می کنید . محض اطلاع !!! .
keivan
سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۳، ۱۱:۳۸
باید فرصت داد به امثال کیروش .به نظر جام ملتهای می تواند فرصت مناسبی باشد برای تعیین عیار کاری او.
ایرانی
سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۳، ۱۱:۴۰
به قول فردوسی پور، اگر ملاک دوندگیه، چرا سجاد مرادی رو بجای فوتبالیست ها نبردیم برزیل؟!!!
-
سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۳، ۱۲:۰۴
با این حرف زد !!!!! آقای جلالی شما تیم و کار و زندگی ندارید چسبیدد به کیروش ، برو با سایپا حال کن خیر سرت سرمربی اش هستی
سورنا
سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۳، ۱۴:۲۸
1-شما به احمدی نژاد نامه نوشتی جلوی ورود مربی خارجی را بگیر بعد در برنامه تلویزیونی تصحیح کردی که منظور من این بود مربی اگه میارن خوبشو بیارن حالا تعیین میکنید ما وقتی امکانات برای مربی بزرگ نداریم چرا می آوریم!!!!!!!
2- چنانچه تیم ملی با سیستم و روشی متهورانه به مصاف رقبای خود در جام جهانی میرفت اما نتیجه نتیجه ی بازیهای تدارکاتی تیم مرحوم ایویچ میشد سرنوشت کیروش هم بهتر از ایویچ میشد؟آیا کانون جلو منتقدان سینه سپر میکرد ؟؟ یا نه خود کانون بود که اول بار شمشیر را از رو میبست؟؟
3-ما در طول 40 سال هر وقت مجبور شدیم سمت مربیای خارجی رفتیم بیشتر بازهای زمانی طی این مدت در اختیار مربیان وطنی بود< نهایتا هم هر وقت رفتیم به سمت خارجیها با توجه به میزان هزینه و...تقریبا به اهداف کوتاه مدت و از پیش تعیین شده رسیدیم
4-به عنوان یک مربی تحصیل کرده و عضوی از کانون مربیان چرا وقتی فوتبالیستی بدون طی طریق کردن و بدون گذراندن مراحل آکادمیک و دوره های مربیگری وقتی هنوز دوران بازیگریش به اتمام نرسیده پا به عرصه مربیگری میگذارد برای کانون و شخص شمامحلی از اعراب ندارد در حالی که به مضرات آن کاملا واقفید؟؟ چرا در بحث آموزش نمیگویید که مدارک ABC..آسیا در حد سرفصل مفید است اگرمفید باشد؟؟
5-کانون چرا درمورد فقر تاکتیکی و سطح فنی لیگ و اهمیت رسیدگی به تیمهای پایه باشگاهها که در واقع شاکله اصلی فوتبال کشورند بیانیه صدباره نمیدهد و همه اثر گذاری را از مربی ملی طلب میکند< البته تا وقتی مربی خارجی باشد>
سورنا
سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۳، ۱۴:۲۹
1-شما به احمدی نژاد نامه نوشتی جلوی ورود مربی خارجی را بگیر بعد در برنامه تلویزیونی تصحیح کردی که منظور من این بود مربی اگه میارن خوبشو بیارن حالا تعیین میکنید ما وقتی امکانات برای مربی بزرگ نداریم چرا می آوریم!!!!!!!
2- چنانچه تیم ملی با سیستم و روشی متهورانه به مصاف رقبای خود در جام جهانی میرفت اما نتیجه نتیجه ی بازیهای تدارکاتی تیم مرحوم ایویچ میشد سرنوشت کیروش هم بهتر از ایویچ میشد؟آیا کانون جلو منتقدان سینه سپر میکرد ؟؟ یا نه خود کانون بود که اول بار شمشیر را از رو میبست؟؟
3-ما در طول 40 سال هر وقت مجبور شدیم سمت مربیای خارجی رفتیم بیشتر بازهای زمانی طی این مدت در اختیار مربیان وطنی بود< نهایتا هم هر وقت رفتیم به سمت خارجیها با توجه به میزان هزینه و...تقریبا به اهداف کوتاه مدت و از پیش تعیین شده رسیدیم
4-به عنوان یک مربی تحصیل کرده و عضوی از کانون مربیان چرا وقتی فوتبالیستی بدون طی طریق کردن و بدون گذراندن مراحل آکادمیک و دوره های مربیگری وقتی هنوز دوران بازیگریش به اتمام نرسیده پا به عرصه مربیگری میگذارد برای کانون و شخص شمامحلی از اعراب ندارد در حالی که به مضرات آن کاملا واقفید؟؟ چرا در بحث آموزش نمیگویید که مدارک ABC..آسیا در حد سرفصل مفید است اگرمفید باشد؟؟
5-کانون چرا درمورد فقر تاکتیکی و سطح فنی لیگ و اهمیت رسیدگی به تیمهای پایه باشگاهها که در واقع شاکله اصلی فوتبال کشورند بیانیه صدباره نمیدهد و همه اثر گذاری را از مربی ملی طلب میکند< البته تا وقتی مربی خارجی باشد>
محمد
سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۳، ۱۵:۰۴
معلم ورزش، سه چرخه، کی به تو گفته چیزی بارت هست تو ارزوی اینو داشتی کنار یونتوس باشی کیروش سرمربی رئال مادرید بوده. برو ببین داری از کی انتقاد میکنی!!! این حرفایی که تو کتاب خوندی خود کیروش نوشته
-
سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۳، ۱۷:۴۹
با بخش زیادی از حرفهای جلالی موافقم اما با اینکه واقعا منظورش از این بیانیه ای که داده بود این حرف ها بوده باشه نه!! بیشتر برای عرض اندام کردن و خودی نشون دادن بوده وگرنه این حرفها رو تمام فوتبال دوستها می دونن که حقیقت محضه. از طرفی کیروش آدم خیلی زرنگیه، وقتی متوجه شد که تو فوتبال ایران بنا به دلایل زیادی که هست نمیشه شاختاری و ریشه ای کار کرد سراغ نتیجه گرایی مقطعی با استفاده ی حداکثری از منابع موجود رفت که انصافا هم بهترین تشخیص رو داد، چون به هر حال ابروی کاری خودش واسش مهمه پس نتیجه گرایی رو ترجیح داد. صد تا بهتر از کیروش رو هم بیارن به دلیل شرایط سیاسی حاکم بر کشور و نفوذ مافیایی تو فوتبال هیچوقت این فوتبال ما کلمبیا یا الجزایر بشو نیست. آقای جلالی هم یه کم چیگر داشت این تفاوت مهم رو ذکر می کرد!!!
به اشتراک بگذارید
لینک مطلب
x
بیشتر