فهرست
پرسپولیسی‌ها و استقلالی‌ها! رنگ عوض نکنید
پرسپولیسی‌ها و استقلالی‌ها! رنگ عوض نکنید

پرسپولیسی‌ها و استقلالی‌ها! رنگ عوض نکنید

آی اسپورت – به عنوان پرسپولیسی هیچ‌وقت دلم نخواسته تیم رقیبم برنده شود. همیشه از باخت استقلال خوشحال شده‌­ام. بعضی وقت­ها، طرفدار استقلال بوده‌­ام تا بتواند رقیب پرسپولیس برای رسیدن به جام را متوقف کند. مثلا وقتی که پرسپولیس با سپاهان یا تراکتورسازی یا تیمی دیگر بر سر کسب جام در کورس است و برد استقلال می‌توانسته ما را در رسیدن به قهرمانی کمک کند. در چنین شرایطی ترجیح همه پرسپولیسی‌­ها این است که استقلال ببرد، اما آن هم از روی خیرخواهی برای رقیب نیست. دلمان می­‌خواهد قهرمان شویم تا بتوانیم بیشتر برای استقلالی‌­ها کری بخوانیم و به آنها فخر بفروشیم. درواقع برد آنها قرار است بیشتر به نفع ما تمام شود.

اینها که گفتم در ذات فوتبال است. فرهنگ هواداری همین است. بعضی وقت‌ها برای بازیکن تیم رقیب اتفاق تلخی می‌افتد ـ فکر کنید تصادفی که برای قائدی پیش آمد ـ و همه دعا می‌‌کنند که به خیر بگذرد. یا وقتی که کاپیتان تیم ما، هادی نوروزی چشم بر دنیا بست، طبیعی بود که حتی دوآتشه­‌ترین استقلالی­‌ها هم متاثر شوند و برایش فاتحه بخوانند. که در دقیقه ۲۴ در فریاد زدن نامش همراهی کنند. اینها وجه انسانی ماجراست و طرفدارهای فوتبال هم بشرند. زامبی که نیستند. اما این لحظات می‌گذرند و دربی می‌رسد و وقت رقابت می‌رسد و ما از خدای‌مان است که ستاره تیم حریف مصدوم باشد و سه‌کارته شود و به بازی نرسد. همه‌‌اش دل‌دل می‌کنیم که داور بهترین بازیکن‌شان را اخراج کند. اینجاها دیگر وقت جنگ است. شوخی که نداریم.

در این وانفسا، شخصا هیچ‌وقت نفهمیده‌‌ام رفتن به ورزشگاه و تشویق کردن تیم رقیب در رقابت‌‌های بین‌‌المللی چه معنایی می‌‌دهد. خودم نرفته‌ام و به همه می‌‌گویم نروید. نمایشی که صدا و سیما ارائه می‌‌کند، حرف‌های خیابانی و بقیه گزارشگرها و تبلیغات و حتی حمایت بعضی پرسپولیسی‌ها از تیم رقیب، به نظرم فوتبالی نیست. از فهم و سنت فوتبال دور است. چه معنایی دارد که ما برویم استادیوم را پر کنیم تا استقلالی‌‌ها به تعداد تماشاگرشان بنازند. چه معنایی دارد با تشویق ایسلندی به حمله بخوانیم‌شان تا گل بزنند و برنده شوند و بتوانند همه اینها را بکنند در چشم ما. دیوانه شده‌‌ایم؟ نکند لباس آبی هم باید بپوشیم؟ شاید دل‌تان می‌‌خواهد در آن نود دقیقه در شعارهای ضدپرسپولیسی هم همراهی‌‌تان کنیم؟ یعنی چی؟ چون تیم رقیب ایرانی نیست؟ نباشد. این که خیابانی می‌‌گوید گل زدن به تیم اماراتی گل ملی محسوب می‌شود توهین به شعور همه ما فوتبالی‌هاست. هر گلی که استقلال می‌‌زند، تیری است که به قلب ما می‌‌خورد. هر برد استقلال یک اتفاق تلخ در زندگی ماست. این شعارها که ما در مقابل تیم خارجی و تیم عربی همه یکرنگ هستیم، مزخرف است. هر پیروزی و موفقیتی که ما کسب می‌کنیم، پرچمی است که از برتری‌مان حکایت می‌‌کند. چرا باید طرفداران حریف این پرچم، این اسلحه را به دست‌مان بدهند تا به سوی‌شان نشانه بگیریم. چرا ما باید این کار را بکنیم؟

دست از این بازی بیهوده بردارید. دست از این شعارهای لوس و باسمه‌‌ای بردارید. کی تا امروز دیده که هواداران بارسا، رئال را در مقابل حریفی خارجی تشویق کنند، چون تیم هموطن‌شان است؟ می‌گویید بارسا و رئال مشکل قومی و نژادی دارند. باشد. کسی دیده هواداران لیورپول، منچستریونایتد را در مقابل حریفان خارجی تشویق کنند؟ یا دورتموندی‌‌ها هیچوقت به حمایت از بایرن آمده‌‌اند؟ جواب مشخص است. کسانی که شعارهای مضحک می‌دهند و فکر می‌کنند با ملی کردن بازی باشگاهی، کار قشنگی می‌کنند، متوجه نیستند که هر باشگاه برای خودش پرچمی دارد و جمع شدن هواداران تیم دیگر زیر پرچم باشگاه نقض غرض است. غیرعقلانی است. برای همین هم هست که وقتی استقلال مقابل تیم اماراتی برنده می‌‌شود ـ برای مثال ـ آبی‌‌ها با شعارهای ضدپرسپولیسی‌شان استادیوم را ترک می‌‌کنند و کری می‌‌خوانند و افتخار می‌‌کنند که برده‌‌اند. درستش هم همین است. رفتن استقلالی‌‌ها به ورزشگاه برای تشویق پرسپولیس، جز این که آتش نفرت را تندتر کند نتیجه‌‌ای ندارد. تماشاگرانی که تیم ما را تشویق می‌‌کنند تا از نتیجه تیم علیه­‌شان استفاده کنیم.

اما همانطور که این واقعیت را باید تکرار و بر آن تأکید کنیم، این را هم باید بگوییم که بازی ملی فقط یک پرچم دارد و آبی و قرمز کردنش نامردی و غیرمنطقی است. در تیم ملی بازیکنی که لباس سفید پوشیده در اردوگاه ما و برای ما می‌جنگد و مهم نیست که از زیر کدام پرچم باشگاهی آمده باشد. شاید تفکیک اینها برای عده‌‌ای سخت باشد اما هویت پیدا کردن باشگاه‌‌ها و حرفه‌‌ای شدن فوتبال با این تعارضات هم همراه است و باید درک‌شان کرد.

پانوشت: این که کاربران فضای مجازی با خواندن این مطلب دوباره حمله کنند و بخواهند با طعنه و توهین خودی نشان بدهند، اتفاق تازه‌‌ای نیست و مثل همه نوشته‌‌ها شامل این یادداشت هم خواهد شد. فقط از کسانی که تحمل کرده‌‌اند و مطلب را تا انتها خوانده‌‌اند خواهش می‌‌کنم توجه کنند که این متن با گرایش رنگی نوشته نشده. موضوعی که درباره‌‌اش نوشته‌‌ام اصرار بر هویت تیمی و باشگاهی است. می‌‌خواهد طرفدار تراکتور باشد یا ملوان یا هر جای دیگر. در این متن از پرسپولیسی بودنم نوشته‌‌ام تا صریح‌‌تر و راحت‌‌تر درباره سوژه بنویسم. اگرنه بارها به خاطر مطالبم به ضدیت با پرسپولیس متهم شده‌‌ام یا بالعکس. خواهشم از عزیزانی که دارند خود را برای پاسخ دادن و آتش کردن آماده می‌‌کنند این است که کارشان را دقیق و مستند انجام دهند. متشکرم.

 

فرهنگستان فوتبال

۵۸ ۷۲  
آی اسپورت
2018-03-17 11:50:00
نظر دهید
۷۲ نظر
پرهام
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۵۹
کاملا موافقم،همیشه ام حتی تو بازیای آسیایی دوست دارم استقلال ببازه،بحث ملی با باشگاهی کاملا جداست
MJ
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۳:۰۱
دقیقا من استقلالی هم همین حس رو در مرد پرسپولیس دارم
اشکان
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۳۰
نه تنها به نویسنده مطلب بلکه به طرفداران این عقاید میگم که خودتون رو به روان شناس نشون بدین
اشکان
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۳۰
نه تنها به نویسنده مطلب بلکه به طرفداران این عقاید میگم که خودتون رو به روان شناس نشون بدین
از نظر یه روان شناس این رفتار ها یک نوع ناهنجاری محسوب میشه
اینایی هم که برای اینکه تیم رقیبشون ببازه حاضرن از منافع ملی بگذرن آدمای کینه ای و قشر بد اخلاق جامعه هستن که تو فضای مجازی هم به افراد مختلف حمله می کنن
توی خیابون وقتی میخوای ازشون سبقت بگیری بهت راه نمی دن و...
۸
پرهام
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۱۸
در جواب اشکان بگم که که اول خودتو به یه روانشناس نشون بده که با یه نظر درباره شخصیته یه نفر کامل قضاوت میکنیو نتیجه میگیری،تو خودت قطعا از همون افرادی ای که توهین میکنن به افراد تو شبکه های مجازی
۹
شوهر عمه کلنل
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۴۸
اشکین ملودی ، ما از شما و اسطوله های معتاد عوضی شما متنفریم . به چه زبونی بگیم ما از تک تک شما ها متنفریم...
به امید اینکه همه شما برید پیش پورحیدری و حجازی و توی جهنم باهم مواد بکشید
رضا
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۵۷
منافع ملی چیه؟ استقلال که ببره بعدش برای پرسپولیس کرکری نمیخونین؟ پرسپولیس ببره هم براتون کرکری میخونیم. بعد از بازی باشگاهی کسی اومده بگه این بازی منافع ملی توش مهمه بنابراین بعد از این که پرسپولیس باخت ما استقلالیا شما رو مسخره نمیکنیم؟ نمیاد بگه. پرسپولیس ببازه ما رو آسفالت میکنید. منافع ملی تو بازی که میخوایم سر به تن تیم رقیبمون، یعنی آبی و قرمز نباشه چه معنی داره؟ شما حالت خوش نیست. شاید هم تا حالا استادیوم نرفتی و نمیدونی طرفداری چیه.
۷
اشکان
يكشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶، ۰۰:۰۹
والا من هوادار استقلالم استادیومم رفتم اگه پرسپولیس جلوی تیم عربی ببره خوشحال میشم،اگه با بایرن بازی کنه و ببره احساس غرور بهم دست میده
نمی دونم شاید اگه شما مشکل نداری من مشکل روانی دارم
فقط ای کاش توی این مملکت از این دیوونه ها بیشتر داشتیم
که حتی وقتی استادیوم هم رفتم مثل گوسفند نرفتم بگم چار پا بد ، دو پا خوب(مزرعه حیوانات)
چه خوبه سعی کنیم انرژی های منفی آدمای اطرافمون رو به خودمون جذب نکنیم با مثبت اندیشیمون
اصلا برام تعجب نداشت تعداد کم لایک کامنتم‌ نسبت به کامنت اصلی
چون من عوام نیستم
چون من توده نیستم
ولی خلاف جهت رودخونه هم شنا نمی کنم!
۶
اشکان
يكشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶، ۰۰:۱۱
ویرایش:دو پا بد ،چار پا خوب
۳
تاج اسیا
يكشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶، ۰۲:۳۵
یه چیزو توجه نکردید اونم اینکه وقتی تو خارج باشید برای اونا مهم نیست طرفدار چه تیمی هستید همینکه یه تیم از ایران بهشون ببازه شروع میکنند به تحقیر کردنت .
۲
علی زارع
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۰۴
خیابانی بهره هوشی پایینی داره
استاد دروغ و ریاکاریه
تحملش واقعا سخته.
مثلث مرگ
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۵۹
اوس جواد ویترین صدا وسیما ی ماست .بی سواد پاچه خوار جوگیر فرصت طلب قشری گرا وریاکارو البته روضه خوان
علی
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۰۷
بنده هنوز منتظرم بعد از ضایع شدن استقلال مقابل العین برنامه شب های فوتبالی پخش بشه ولی گویا عبداللهیان رفته گل بچینه! خخخ
محسن
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۰۹
این همه نوشتی بگی که مثلا پرسپولیسی‌ها برای استقلال رفتن ورزشگاه؟
جنس خوب مصرف کن و بیشتر ورزش کن شاید کمتر توهم زدی
آزاد
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۱۶
ولی تو جنست خوب نبوده که این برداشتو کردی.
امیرعباس
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۱۱
با تک تک حرفهای سیامک رحمانی موافقم با یک به یکیشون با فرهنگ هواداری که از ان دم زد که بسیار بسیار مترقیست و مع الاسف بدلیل عقب ماندگی فرهنگ خواداری ما خیلی اوقات تبدیل به کینه پراکنی و نفرت و دشمنی خونی می شود تا انجا که کار به خشونت دعوا می کشد کار به نابینا شدن سرباز بی گناه ورزشگاه سپاهان میکشد کار به قتل و خونریزی می کشد در ماجرای مهدی قائدی نویسنده ای از شدت کینه تقریبا در نقش مامور اجرای حکم اعدام ظاهر میگردد و دیگری .....
فرهنگ هواداری متعصبانه اداب و رسومی دارد که هنوز تا رسیدن به ان فرسنگ ها فاصله داریم ما تحمل مخالفت باهم را نداریم مخالفت و اختلاف سلیقه هایمان بسرعت مبدل به کینه و نفرت میشود بسرعت کار به اهانت و درگیری میکشد ما هنوز تحمل عقیده مخالف را باور نداریم هنوز مبدل به عرف و هنجارمان نشده شکی نیست که انچه سیامک خان میگوید نرم فرهنگ هواداریست ولی تا رسیدن به ان نرم باید احتیاط کرد...
عطا - تبریز
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۱۶
تو ویکیپدیا هست که ایران تا حالا ۹۹۳ گل زده.یعنی اگه امروز ۷ تا گل بزنیم هزارمین گلمونه.لطفا بررسی کنید ببینید این آمار ویکیپدیا درسته؟https://en.m.wikipedia.org/wiki/Iran_national_football_team_all-time_record
۴
سهیل
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۱۹
عالی بود..دقیقا همینه...ما عادت کردیم ادا در بیاریم...مطمئنا ته دل هیچکس راضی نیست به طرفداری از تیم مقابل..و بیشتر همه در مقابل هم نمایش بازی میکنند
مارال
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۶:۳۱
همه که اینطور نیستن من از ته قلبم دلم میخواست استقلال العین و بترکونه چون حاضر نیستم به عربا ببازیم !
استقلالیم با افتخااااااااااار
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۷:۱۸
شما دمت خیلی گرمه مارال جان,,,کاش میشد مثل شما بود ولی متاسفانه بعضی چیزها دست خود آدم نیست
خشایار
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۲۱
متن کاملا درست. در ضمن نویسنده عزیز سوراخی
محمد
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۲۳
همه اینها بخاطر اینه که فرهنگ هواداری باشگاهی تو فوتبال ما اصلا وجود نداره. وگرنه نباید کل ایران طرفدار ۲ تا تیم باشن بجای اینکه تیم شهر خودشون رو حمایت کنن. شما یه نگاه به لندن بندازید. حتی محله هاشون تیم و هوادار مخصوص خودش رو داره.
م.
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۲۸
نوشته ای بسیار سطح پایین که کلش این بود بگه مثلا من پرسپولیسی خیلی خفنی هستم!

در حالیکه در روزهایی که پرسپولیسی ترین های مملکت مثل سلطان علی پروین از تیم و برانکو حمایت میکردن ، امثال این نویسنده اینجا رو پر کرده بودن از نوشته های مشمئز کننده که پنبه پرسپولیس رو با از هم پاشوندن شالودش بزنن!

توهین و طعنه ای در کار نیست...فقط باید بدونه حافظه ما خواننده ها مثل ماهی گلی تند تند ریسیت نمیشه و یادمون سابقه هر نویسنده در حساسترین روزهای تیم محبوبمون چی بوده.
مثلث مرگ
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۳:۱۰
دادا ش گل پرسپولیسی واقعی اونی که که به وقتش حمایت و به وقتش انتقاد بکنه. من خودم پرسپولیسیه صد اتیشه هستم ولی اتفاقاتی که علی پروین در لیگ دوم وچهارم( البته با زمینه سازی یک استقلالی مزدور یعنی سعید فایقی در چند سال قبلش )رغم زد زمینه ساز ده سال عقب افتادگی پرسپولیس شد .هنوز یادمان نرفته در لیگ سوم پرسپولیس با غمخوار تیم خوبی بسته بود وامید اول کسب جام بود دایی وباقری بازگشته از خارج در اوج بودند .همین علی اقا با کمک الدنگ هایی مثل انصاریان ورهبری فر همه جوره برای پرسپولیس حاشیه درست کرد.کار به جایی رسید که قبل بازی پرسپولیس وپاس رفت تو دفتر روزنامه پاس وبا مجید جلالی مربی اون تیم را اجرلو منفور ابدی فوتبال ایران عکس گرفت.نه عزیزم یه نویسنده نمی تونست پنبه پرسپولیس را بزنه کینه وغرور اون روز پکبه پرسپولیس رازد .امروز هم باید مراقب لجبازی وغرور بعضی های دیگه باشیم
۶
پوريا
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۲۸
دقيقاً موافقم ، همانطوري كه پرسپوليسي ها از باخت ٦ گله استقلال مقابل العين قند تو دلشون آب شد ، استقلالي ها هم باخت پرسپوليس تو نيمه نهايي آسيا لذت بخش ترين اتفاق فصلشون بود . اين عين واقعيته . اگه طرفدار واقعي يكي از اين دو تيم باشي هيچ راهي براي نفرت نداشتن از تيم رقيب وجود نداره .
مارال
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۶:۳۳
ولی به حقیر شدن هم وطنات نمی ارزه ! واقعا لذت میبری که وقتی پارسال بازیکنا العین استقلال و مسخره کردن و هواداراش استقلال و هووو میکردن شاید دوس نداشتم استقلال ببره ولی دوس نداشتم عربا هوشون کنن
رضا
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۴۴
كاملا موافقم
حامد
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۵۵
کاملا با نظرت موافقم اگر استقلال تو فینال لیگ قهرمانان باشه تیم جلوشم الهلال باشه یا هر تیم دیگه دوست دارم ببازه همنطوری که دوست داشتم سپاهان و ذوب آهن ببازن این قانون فوتبال استقلالی ها هم همینطوری هستن خیلی از دوستام آبی هستن اون ها هم همین حس و دارن
x man
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۵۷
آقای نویسنده شما بیشتر از اینکه هوادار تیمت باشی "متنفر از تیم رقیب هستی" ..... همین باعث شده که به همه موضوعات فوتبالی نگاه متعصبانه داشته باشی.. اگرچه نظراتت از بعد فوتبالی ممکنه قابل احترام باشه، اما فوتبال برای خیلی ها ابعاد اجتماعیش هم مهمه... کسی نخواسته که شما با تیم رقیبت دوست باشی اما نفرت پراکنی توی ادبیات و تراوشات ذهنی شما موج میزنه و این تفسیری نیست که خیلی ها از هواداری دارن... شاید هم اینا رو نوشتی که دل هواداری میلیونی یه تیم رو بدست بیاری یا... پیش خودت چندبار صحنه ای که بوکسورهای حرفه ای بعد از اتمام مسابقه باهم دست میدن و خوش و بش میکنن رو مرور کن.شاید بفهمی چی میگم...
سیاوش
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۵۹
سلام
1 - جانا سخن از زبان ما میگویی
2 - به عنوان یک فن پرسپولیس : جنگ ما با تاج سبقه ی سیاسی ، تاریخی و حکومتی و اقتصادی و قومی و ... هم دارد و شاید شبیه ترین دوتیم به بارسا و رئال هم هستیم .
3 - فن پول را نمیشناسد و خودفروخته به پول فن را نمیفهمد از خیابانی چه انتظاری داری ؟ اولا بدلیل ئرباری بودن سابقه ی تیم تاج و رادیو تلویزیون که استقلال و صدا و سیما شده اند پیوند تاریخی دارند و مفتخریم که همه ی رادیو تلویزیونی ها به فرض تاجی یا استقلالی بودن استخدام شده اند و برای قهرمانی پرسپولیس اگر دیده باشی چرایی عدم قهرمانی استقلال رو بررسی میکنند ، حالا اگه یه پرسپولیسی هم توشون باشه فن نیست که روزی اش را با تاجی بودن گره زده و روزیش رو به تاجیها فروخته ...
پس نتیجه : پول با فن بودن دو خط موازی اند که هیچ گاه به هم نمبرسند . والسلام .
۷
داود
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۳:۰۱
باشگاههای انگلیسی و طرفداراشون هر وقت با یک تیمی از باشگاههای کشورهای دیگه مثل فرانسه بازی دارن تعصب روی تیم باشگاهیشون رو دارن فارغ از نام تیم باشگاهی انگلستان&& حالا با این نوشتار میخای بگی هر وقت استقلال میره با یه تیم دیگه بازی میکنه به نیابت از کشورمون روش تعصب نداری؟ هر چی که باشه لااقل باید هوادار ورزشکارامون باشیم&& بنظر من ایرانی هر جا که باشه باید تلاش کنیم پرچم سه رنگ کشورمون اون بالا بالاها باشه و خودمون رو در برابر ورزشکارا و تیمهای عربی و شرقی آسیا برتر نشون بدیم
۷
کشاورز
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۳:۰۹
لطفا به تفاوت ها هم دقت کنید. اصل این است که هر کس طرفدار تیم خود باشد اما اشکالی ندارد در بازی های آسیایی از تیم رقیب حمایت کنیم
۶
فرزاد مهریار
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۳:۱۹
ژورنالیست کم سواد و هوچی گری که از سابقه تقابل اجتماعی و سیاسی و اقتصادی تیم های فوتبال اروپایی هیچ نمی‌داند یا (اگر می داند خود را به نفهمی زده) و خودش را به آن راه می زند . که اگر «عرعر صلاحی» ها و کانال های تلگرامی سودجو بگذارند ، بین پرسپولیس و استقلال به جز یک تقابل نمادگرایانه سیاسی ، هرگز نفرت و خونریزی سیاسی و اجتماعی و اقتصادی نبوده .
حالا برای تبرئه خودش پس از دو هفته نوشتن مهملات مشمئز کننده ضد پرسپولیس ، می آید چنین می نویسد که پرسپولیسی واقعی چنین است و چنان .
خودتی برادر ، خودتی...
۸ ۱
امیر
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۲۰:۰۵
شده شوما یه جا کامنت بذاری اما توش پر از عصبانیت و نفرت و توهین و تهمت به این و اون نباشه؟ کلا بعد از خوندن چن تا از کامنتات نظرم راجع به بعضی از هوادارای تیممون عوض شد!
کمی اروم بگیر داداش و‌ابروی مارم نبر دمت گرم
۸
مجیدپرسپولیسی
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۳:۲۴
من قبلا برخلاف نویسنده میگفتم قرمز و آبی نداره همه ایرانی هستیم تا یک روز داشتم بازی پرسپولیس با یک تیم آسیایی رو میدیدم یکی از دوستان استقلالیم گفت همه این حرفها کشکه . خودمون رو گول نزنیم ما استقلالی ها میخواهیم پرسپولیس ببازه شما هم همینطور . از اون روز نظرم کلا عوض شد . ولی بازم خیلی اعتقاد نداشتم تا اینکه جام باشگاه های آسیا تو مرحله نیمه نهایی مسئولان استقلال از هواداران پرسپولیس دعوت کردند به استادیوم من که به شخصه علاقه ای نداشتم ولی یه عده از دوستان پرسپولیسی رفتند استادیوم و هرآنچه نمک داشتند در یک بازی بین اللمللی ریختنند . اخرش هم به حالت تمسخر میگفتند پرسپولیسی ها بیایید ورزشگاه رو پر کنید ما بگیم استقلال شما هم همراه ما بگین سروره فلان .. ازون به بعد در هیچ مسابقه بین المللی نمیخوام که استقلال برنده بشه چون بیشتر طرفدرانش جنبه و فرهنگ هواداری ندارند . انشالله هم این دوره کیسه از گروهش صعود نکنه .. بلند بگین آمین .
۴
علی
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۳:۲۸
آقای نویسنده! شخصا به عنوان یه طرفدار فوتبال که بیش از ۱۵ ساله آلمان زندگی میکنه و تقریبا همیشه درحال مقایسه و کنجکاوی در فرهنگ فوتبالی آلمانی ها هست به عرضتون برسونم که اصلا اینطور که شما میفرمایید نیست!!!! من این سوال رو در هر محفلی که بحث فوتبال میشه از آلمانیا میپرسم و جواب همه یکیه: در مسابقات بین المللی طرفدار تیم آلمانی هستیم! حتی اگه در رقابت های داخلی ازش متنفر باشیم.

در مورد شخص خودم هم عرض کنم که من پرسپولیسی دو آتیشه هستم و سالهای ۷۶-۷۷-۷۸ حتی روبروی جایگاه رو هیچوقت خالی نمیذاشتم ولی هربار که استقلال، سپاهان، ... به تیمهای خارجی میبازن من تا چندین روز غم زندگیمو میگیره. وقتی استقلال یا پرسپولیس با العین بازی میکنن رنگ معنی نداره. شما هم کم نفرت پراکنی بفرمایید و کم شایعه دروغ بنویسید لطفا
۸
محمدعلی
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۳:۳۸
این نظر شماست ولی به شخصه من یک ایرانیم یک ایرانی اصیل و با افتخار به ایرانی بودن خود میگم من در لیگ برتر و جام حذفی و کلا رقابتهای داخلی طرفدار تیم محبوبم استقلالم اما زمانی که مسابقات اسیای و برون مرزی شروع میشه من طرفدار هر تیمی که از کشورم شرکت کنه هستم شاید شعور شما به این مسئله نرسه ولی در خون من ایرانی هر تیمی که درمقابل تیمی از کشورم قرار میگیره برای من حکم جنگ رو داره و فقط پیروزی میتونه خوشحالم کنه اما در باره کری با تیم رقیب من کری میخونم اما بک تار موی طرفداران پرسپولیس رو با صدتا تیم عربی و غیر عربی عوض نمیکنم شادی پرسپولیسی ها برای من خوشحال کننده است نه شادی تیم غیر ایرانی در مقابل طرفداران ایرانی . نویسنده این مطلب شاید خواستگاهش در جای باشه که امروز دلارهای نفتیش خرج هرچیزی میشه حتی نفرت پراکنی بین طرفداران فوتبال و باید این فرد نویسنده که فکر نکنم حتی ساده ترین کلمات در باره وطن پرستی رو درک کرده باشه باید گفت من ایرانی من اریایی تحت هیچ شرایطی در هیچ مسابقه بین المللی وطنم و هم وطنم رو رها نمیکنم و عرب تازی رو بچسبم چون من ایرانیم دارای تمدن بزرگ و ریشه عمیق در تاریخ کری و کل کل فوتبالی با رقیبم دارم اما در زمان نبرد با رقیب خارجی هیچ وقت رفقای قرمز پوشم رو تنها نمیزارم چون ایران خونه ماست قرار نیست کل کل ما در خونه باعث خوشحالی و سواستفاده هر اجنبی بشه و تو اقای نویسنده این مطلب تو غربیه نیستی تاریخ ایران امثال تو رو زیاد به خودش دیده کافیه نگاهی به تخت جمشید بیاندازی تا شاهکار اون افرادی که احتمالا از اجداد تو بودن و در زمان خودشون با خیانت باعث تضعیف سپاه ایرانیان در مقابل اسکندر وحشی شدند ببینی احتمالا اگر ازمایش دی ان ای هم بدی یا نژادت تازی باشه یا یک دورگه باشی ولی یادت باشه پس کمتر دهنتو باز کن و اون قلم فروختت حرکت بده
اگر شده یه بار خودت دو باره نوشته ات را بخون
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۱۶
ما تا کی خودمون رو با شعار باید گول بزنیم ؟ آقای آریایی ! ترا به اون کف دهانت ، ترا به رگهای قلمبه شده ی تعصب آریاییت ، اصلا فکرش به سرت رسیده یه چیزی به نام شجره نامه ی خودت رو قبل از ادعای آریایی بودن مشخص کنی ؟ تاریخ تمدن میدونی چیه ؟ اخطلاط فرهنگها ؟ نقش معیشت و مشکلات اقتصادی تو محاجرت ها و آمیزشهای قومی ؟ و در آخر این چرندیات رگ گردن به حجت قوی کردن 40 سالی هست از طرحش گدشته ، کسایی که تاریخ نخونند تکرارش رو با افتخار یا خواری شریکند ...
۳
ff
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۴۸
قس باوا ..
ff
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۴۸
قس باوا ..
محمد علی
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۹:۰۷
هیچ اسمی نزاشتی که به اون اسم خطابت کنم مهم نیست از نوشتت میشه فهمید یک بی ریشه هستی چون دلیل برای جواب بهت ندارم چون به راحتی میشه از مغلطه کردنت فهمید از اون دسته ادمای که ارزون میفروشن فرقی براشون نداره چیو چرا میفروشن
۲
استقلالیم با افتخااااااااار
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۳:۴۸
حالا تو گوش کن من بگم نفرت من از پیزوری به حدیه که حتی وقتی بردنش به نغع استقلال باشه هم دلم نمیخواد ببره ،سال ۹۱-۹۲بود فکرکنم که با سپاهان رقابت تنگاتنگی برا فهرمانی داشتیم ،برد پیزوری جلو سپاهان به معنی نزدیکتر شدن ما به قهرمانی بود ولی حتی اون روز وتو اون مسابقه هم دلم نمیخواست پیزوری ببره ،حالا خوبه تو وقتی برد ما به نفعتون باشه آرزو میکنی ما ببریم ولی من قهرمان نشدنمونو به دعا برا برد تیم شما ترجیح میدم،تو همه ی عمرم یادم نمیاد ثانیه ای برا برد پیزوری دعا کرده باشم،حالا اینکه شما این تیمو چطور دوس دارین برام جای سواله ،به نظرمن همه باید از پیزوری متنفر وعاشق استقلال دوس داشتنی باشن
لعنت و کثافت به اون قهرمانی که با برد دوچرخه سوارها نصیب بشه
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۲۰
مردشوی اون قهرمانی رو ببره که شعبان بی مخ و تیمش :" دوچرخه سواران " باعثش باشه ، لعنت ابدی ...
۲
شوهر عمه کلنل
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۳۷
جدا منم از همه کیسه تنان وقیح بی غیرت بدم میاد . از بس که پررو و عوضی و نامردن . وقتی پدر یه تیم مموتی باشه بهتر این نمیشه . من حتی دوست ندارم اینا رقیبم باشن . به امید انحلال تیم دکل نوردان عروس اعراب . راستی ، آقای رحمانی من برعکس شما علاقه ای به سلامتی این عوضیها ندارم . همونطوری
که هیچ هوادار رئال مادرید دوست نداره مسی و پیکه و اینیستا یک روز هم زنده باشن و هواداران بارسلونا آرزوی مرگ رونالدو و راموس رو دارن . پس به امید سقط شدن پادو درازه و قائدی قاتل . راستی ، روز مردن پورحیدری معتاد هم روز شیرینی برام بود
۳
مارال
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۶:۳۶
از شما واقعا همچین انتظاری نداشتم یعنی حتی اگه پای آبرو وسط باشه اینطور حرف میزنید متاسف شدم برا خودم !!
۶
در جواب مارال
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۷:۰۱
واقعا دست خودم نیست،نمیتونم برا پیروزی پرسپولیس دعا کنم ،نمیشه،هرچی سعی میکنم میبینم نمیشه،برا شما وپرسپولیسی واقعی این سایت احترام زیادی قایلم ولی واقعا اینکه دلم بخواد پرسپولیس پیروز شه چیزی نیست که دست من باشه:((((((
فری
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۱۵
مرسی آقای رحمانی عاااالی بود چه معنی میده بخوایم تیم حریف رو حمایت کنیم من خودم به شخصه اینقدری که از باخت کیسه خوشحال میشم از برد پرسپولیس خوشحال نمیشم چون واقعا آدمای بی جنبه ای هستن و اگه ببرن دیگه خدارو بنده نیستن در ضمن حال کردم العین بهشون شیشتا زد او شب یکی از بهترین شبای زندگیم بود
۶ ۳
عمرهای قبل از خربین سو تفاهم بود
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۴۱
دقیقا مثل من بهترین روزهای عمرم باخت پنج تایی لنگ از الغرافه وتحقیرش جلو الهلال وخربینه
شوهر عمه کلنل
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۴۴
ایمون زاید یکی از دهها پدر کیسه تنان است...
در ضمن ای کاش آدم کور باشه ولی اسطوله های تیمش معتاد و منقلی و هرویینی نباشن که از شدت اعتیاد سرطان بگیرن و سقط بشن
۱
درجواب شوهرعمه کلنل
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۷:۰۴
جمع کن خودتو,ببند دهنتو همه جارو به گند کشیدی،تاسف برا خانواده ای که تورو بزرگ کردن
Kian
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۵۳
دقیقا همینه،صرف نظر از لنگی بودن شما نویسنده محترم،واقعا همینطوره که گفتید،به عنوان یه استقلالی هرگز حاضر به برد لنگی ها نمیشم،حتی اگه به نفع تیمم باشه،یه خاطره ای هم بهتون بگم ،سال ۹۲ در روزی که استقلال با برد فولاد یه هفته زودتر قهرمان لیگ شد،پرسپولیس فینال حذفی رو به سپاهان جلوی ۱۰۰هزار تماشاگر خودش به سپاهان باخت،لذت ۱۵اردیبهشت ۹۲ قابل وصف نیست،حتی از برد رو در رو ،حتی از اون ۳-۰ که بردیم لذت بخش تر بود،هواداری اینه خیلیا فیلم بازی میکنن که ایران و ....،ولی اینم بگم رفتن به صفحات مجازی تیمهای دیگه و طرفداری علنی از اونا خیلی مشمئز کننده است،کاری که ابتدا با رفتن لنگیون به صفحات مجازی اف سی سئول شروع شد و بعد استقلالیا هم رفتن صفحه الهلال و این مسخره بازی همچنان ادامه داره،من هرگز حاضر به حتی تساوی پرسپولیس جلوی تیمهای خارجی نیستم،فقط باخت،ولی هیچوقت به پیج های تیمهای رقیبش نمیرم
شوهر عمه کلنل
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۴۱
چرا مشمئزکننده ، من خواهان نابودی و انحلال باشگاه نجس دکل نوردام . حاضرم داعش شماها و ایضا لاشخورسازی و زردک مافیایی رو نابود کنه . اعراب که سهله
۱
AVA-86
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۰۵
یکی از معدود مطالب منطقی و درست سیامک رحمانی یه بار برای همیشه باید دست از ملی کردن بازی های باشگاهی برداریم. هیچ جای دنیا مثل ما به همه چی رنگ ناسیونالیستی نمی زنن . یادمه پارسال پرسپولیس که الاهلی عربستان برده بود رسانه های طرفدار الهلال که رقیب الاهلی هست مدام تیم الاهلی رو به خاطر باخت به پرسپولیس مسخره می کردند و اصلا هم کسی بهشون نگفت حریف ایرانی بوده باید تعصب ملی داشته باشید! البته این جو مسخره بیشتر تقصیر بعضی رسانه ها و همین طور گزارشگرایی مثل خیابانی هست . یک رسم مسخره دیگه هم گذاشتن پسوند ایران جلوی اسم نمایندگان آسیایی مون هست. کی دیده توی اروپا بگن بایرن آلمان یا پاریس فرانسه. همه تیم ها باشگاهی به اسم شهرشون نامیده میشن نه کشورا
۴
محسن
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۲۸
من به شخصه دوست ندارم هیچ تیم ایرانی تو هیچ رده ای جلوی هیچ تیمی از عرب های حاشیه خلیج فارس بازنده بشه،باور کنید اگه عمق نفرت اون ها رو از ایرانی ها بدونید، هیچ وقت یادِ تعلقات رنگی نخواهید افتاد، من استقلالیم ولی هر وقت پرسپولیس با این کشورها بازیرکنه، حاضرم پرچم قرمز دستم بگیرم، اونایی هم که مدام نفرت تاتنهام و آرسنال رو یادآوری میکنن یادشون باشه که ما تویِ خاورمیانه زندگی میکنیم نه لندن.
۲
arass
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۷:۱۷
سلام
دیدگاه شما را خواندم . بعنوان یک هوادار به پرچم آبی ، سالهای سال است که همین ساختار ذهنی را دنبال کرده ام که اکنون شما نوشته اید.
اما با پاراگراف آخر نوشته ی شما مشکل دارم . پانوشت نشان میدهد هنوز کمی ترس و دلهره دارید از نوشته های تلخ و گزنده خوانندگان . همانگونه که حسین منزوی میگوید، اگرباور ها و لحن همایونی ما جسارت داشته باشد ، راه خود را از میان سختی ها باز خواهد کرد :
محبوب من ! بعد از تو گیجم بی قرارم خالی ام منگم
بر داربستی از چه خواهد شد چه خواهم کرد آونگم
سازی غریبم من که در هر پرده ام هر زخمه بنوازد
لحن همایون تو می اید برون از ضرب و آهنگم
موراتا
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۸:۴۲
من به کسانی که در بازیهای باشگاهی برون مرزی به رنگ پیراهن توجهی نمیکنن و تعصب باشگاهی رو کنار میزارن بی نهایت احترام میزارم ولی واقعا خودم نمیتونم اینجوری باشم و البته اینو طبیعی میدونم الان استقلالیا قهرمانی عهد بوقشو رو چپ و راست به رخ ما میکشن من مگه مغز خر خورده باشم که ارزو کنم دوباره قهرمان بشن
۱ ۱
مارال
يكشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶، ۰۰:۳۱
هیچ وقت هیچ سرخ دلی آرزوی قهرمانی رقیبشو نداره اما بعضی بازیا حیثیتی ! منم امیدوارم قهرمان نشن
۲
مجید
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۸:۵۲
بی جهت نبود که من به رحمانی که همیشه دوست داشت با مطالبش تفرقه در استقلال ایجاد کنه میگفتم...قلم به مزد لنگی...اما از ته دل ایمان دارم مطالبی که اون و دیگر قلم به مزدهای لنگی مینویسند فقط به خاطر پول هست..و پشت همه اینها اون هدایتی دزد هست...لنگی ها چه قلم به دستهاشون چه دم و دنبالچه هاشون از عقب افتاده ترین قشر جامعه ما هستند...
۷
عباس
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۲۰:۰۵
یک یادداشت برای اینکه سوزش صدهزار استقلالی رو تو بازی العین بشوره. عیبی
۱ ۱
خخخخخ
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۲۱:۵۲
خداوکیلی متنو خوندی ونظر دادی یا همینطوری یه چی گفتی؟
۵
خوزه
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۲۲:۱۱
یکی از بهترین روزای تمام زندگیم شکست استقلال مقابل جوبیلو تو فینال بود.کل محله رو شیرینی دادم.و در ضمن روزایی که استرس و ناراحتی دارم فیلم بازی شش تای العینو میبینم و شب آسوده میخابم
۳
پسرک آبی
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۲۲:۳۱
این همه نفرت و کینه از کجا میاد ؟
استقلال و پرسپولیس چه مناقشه ی سیاسی ، اجتماعی یا قومی قبیله ای با هم دارند که کارمون به اینجا رسیده که اینطوری به هم فحش می دیم و برای هم آرزوی مرگ مب کنیم ؟
این دو تا صرفا دو تا تیمن با یه سری افتخارات و سابقه ی شخص ، نه هیچ چیز دیگه .
طرفداری این دو تیم هم مشخصا نه بر مبنای اختلافات سیاسی و اجتماعی است نه بر مبنای تفاوت های قومی و قبیله ای .
چشم بچرخونید دور وبرتون کلی خانواده می بینید که پدر استقلالیه و پسر پرسپولیسی و قس علی هذا ‌، مقایسه ی این دو تیم با ریال و بارسا یا سلتیک و گلاسکو از پایه اشتباه است .
ما ها صرفا یه سری هوادار با تیپ های رفتاری و شخصیتی خاصیم و گرنه کمترین دشمنی و سبقه ی اختلافب بینمون نیست .
اگر بنا به تاج و شاهینه که الان باید همه طرفدارای امروز پرسپولیس از کار گذشتگان خودشون پشیمون باشند ولی عملا این طور نیست چون نوع طرفداری ماها از این تیپ نیست واقعا ....
۳
پسرک آبی
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۲۲:۳۱
این همه نفرت و کینه از کجا میاد ؟
استقلال و پرسپولیس چه مناقشه ی سیاسی ، اجتماعی یا قومی قبیله ای با هم دارند که کارمون به اینجا رسیده که اینطوری به هم فحش می دیم و برای هم آرزوی مرگ مب کنیم ؟
این دو تا صرفا دو تا تیمن با یه سری افتخارات و سابقه ی شخص ، نه هیچ چیز دیگه .
طرفداری این دو تیم هم مشخصا نه بر مبنای اختلافات سیاسی و اجتماعی است نه بر مبنای تفاوت های قومی و قبیله ای .
چشم بچرخونید دور وبرتون کلی خانواده می بینید که پدر استقلالیه و پسر پرسپولیسی و قس علی هذا ‌، مقایسه ی این دو تیم با ریال و بارسا یا سلتیک و گلاسکو از پایه اشتباه است .
ما ها صرفا یه سری هوادار با تیپ های رفتاری و شخصیتی خاصیم و گرنه کمترین دشمنی و سبقه ی اختلافب بینمون نیست .
اگر بنا به تاج و شاهینه که الان باید همه طرفدارای امروز پرسپولیس از کار گذشتگان خودشون پشیمون باشند ولی عملا این طور نیست چون نوع طرفداری ماها از این تیپ نیست واقعا ....
۲
alireza
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۲۳:۳۸
بنظرم اگر بخوایم 100 فوتبالی به قضیه نگاه کنیم نباید از برد رقیب خوشحال شد. ولی تو ایران دسته ای شاید به خاطر تفکراتی که ضد عرب که شاید رگه های نژادپرستی هم توش دید میشه دوست دارن ما ایرانی ها برنده باشیم. چون بعضی از افراد مثلا حلوی تیم ژاپنی همچنین حسی رو ندارند. دسته ای هم شاید به خاطر احساس ناسیونالیمی این حس رو دارن که باز هم دید فوتبالی نیست.
۲
pooyan
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۲۳:۳۹
حالت سومي هم وجود داره جناب رحماني
اينكه سرت به تيم خودت باشه
مثلا وقتي قرمزها بازي بين المللي دارند براي من تفاوتي نميكنه
چون بشخصه بيشتر از تضعيف تيم رقيب به تقويت تيم خودم علاقه مندم
۴
عمر آسوده بخواب که بغداد بیدار است
يكشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶، ۰۱:۳۱
خودتی عامو ، ما نیازی به همراهی شماها نداریم . ما اگه لنگ برابر تیم تل آویو اسرائیل بازی داشته باشه بازم دوست داریم لنگ ببازه و چجورم ببازه مثل باخت به الغرافه و الهلال و یه چیزی تراژدی وار تر.


ما نیازی به شما ها نداربم .

الانم که رکورد هوادارو زدیم میخواید با این ننه من غریبم بازیا این رکوردو بنام همراهی لنگیا با تاجیا مصادره کنید .


مگه میشه هنوز یه هفته از باخت تو دربی گذشته باشه و بعد بیاید سرورتونو تشویق کنید .



خخخخخخخخخخخخخخخخ


داداچ توهم زدی
۳
شاه فرهاد،خریبین،بغداد یا شفر و...
يكشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶، ۰۳:۵۷
اولا،نویسنده لنگی خیلی اشتباه میکنی که تو یه سایت معتبر از علایق شخصی میحرفی(لنگی).دوما،قطعا همین طوره ما تاجیا اولا تو هر نظر از شما برتریم خصوصا تو آسیا.که شما بی افتخارترینید.دوما ما هم از باختن شما خیلی خوشحال میشیم.سوما،برای سایت معتبر آی اسپرت خیلی خیلی خیلی متاسفم.واقا ما ورزش ۳ رو ول کردیم.اومدیم کجا.امیدوارم که حرفمو بزارید.چون نه به نویسنده لنگی فوش دادم.نه به لنگی های دیگه
ضد لنگ
يكشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶، ۰۴:۳۸

در جواب نویسنده این مقاله طنز:
حالا میخوای بگی بیشتر تماشاگران روز مسابقه برگشت العین لنگی ها احساساتی بودن؟
میخوایین بگین تا شما نباشین استقلال نمی تونه استادیوم رو پر کنه؟ این ایده رو فقط یک آدم معلوم الحال داره. کسی که دهه هفتاد شمسی بازی استقلال و جوبیلو ایواتا رو ندیده باشه.
درسته لنگی ها زیادن همونطور که پراید زیاده. اما استقلالی ها نیازی به حمایت شما لنگی ها ندارن.
اما هواداری که از مصدوم شدن و به فنا رفتن بازیکن تیم رقیبش خوشحالی کنه با حیوان فرقی نداره. میخواد لنگی باشه یا هرچی.
شما باید خودت عرضه داشته باشی نه اینکه آروزت نبودن بازیکنان تیم رقیبت باشه.
این دیدگاه یک آدم عقب مونده و کندذهنه که بزرگ نشده.
۲ ۲
نبی
يكشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۲۴
خب خدا رو شکر. میبینم که تیم قرمز ما نویسنده هایی مثل رحمانی داره و استقلال هم هوادارایی مث آقای ضدلنگ داره که هنوز تو خیالش دهه هفتاد رو میبینه. بابا بازیهای تیمتون رو نگاه کن ببین چند تا تماشاگر میاد. خب آخه یه خبرنگار استقلالی هم ندارین که جرات داشته باشه بگه استقلالیه. دمت گرم رحمانی. این آبیا چند نفرن کلا؟ کوشن؟ روزنامه نگاراشون هم که همون فتل جوانه که اصلا روزنامه نیست و یه صفحه اینترنتی در میاد که عقب نیوفتن. زنده باد پرس. میخندیم به خرس!
در جواب نبی
يكشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶، ۱۹:۱۲
آخه چی باید به تو گفت. تو که جواب به خودت رو نمی خونی. کسی منکر زیاد بود شما لنگی ها نیست. زیادین همونقدر که پراید زیاده. بازم بگم؟ شماها فکر کردین چون در اکثریتین حق باهاتونه؟ حق با حقیقته نه اکثریت. بعدشم لازم نیست بری دهه هفتاد که تو بدنیا نیومده بودی. برو دهه هشتاد سال 88 که شاید هشت سالت بود و برو همین چند سال پیش که مجیدی با استقلال قهرمان لیگ شد. نیازی نیست بری به زمانی که اصلا در حد ایده هم نبودی چه برسه به دنیا اومده باشی.
بعدشم. از کجا می دونی من آقام؟ به نظر میاد فقط جنس خودت رو آدم حساب میکنی. البته که اگر جنسی هم داشته باشی.
امیرررضا
يكشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۴۰
دروغ میگی
یاشار
يكشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶، ۱۷:۵۱
بنده هم با نگارنده این پست تا حد زیادی موافقم. فوتبال بخاطر همین برد و باخت ها و کری های هواداران برای هم تبدیل به پر تماشاگرترین و به نوعی جذاب ترین رشته ورزشی دنیا شده!
با این اوصاف دلیلی هم نمی بینیم بخاطر یک بازی یا کسب یک جام به هواداران یا پیشکسوتان حریف هر چه می خواهیم در قالب کری های زشت به. زبان بیاوریم .
به طور مثال نظرات یک مشت لمپن بی سواد هچون این شوهر عمه ..... را که میخوانیم و می بینیم در بین طرفداران رقیب چنین حیواناتی در حال نشخوار کردن می باشند ،آنگاه یا باید همچون خودشان مقابله به مثل کنیم یا به کل جواب این حیوانات آدم نما را ندهیم که آنوقت متوهم می‌شوند که کلا آدم حسابشان کردیم .
یک مشت عقده ای ،ندید بدید فوتبال نفهم که یا بر سنگ قبر اموات پیشکسوت رنگ می پاشند یا دهان کثیفشان را باز کرده و برای خالی کردن عقده ها و کمبودهای دوران کودکی هر آنچه لایق خود و خانواده شأن می باشد را به زبان می آورند.
به اشتراک بگذارید
لینک مطلب
x
بیشتر