فهرست
قرارداد فدراسیون با آدیداس محرمانه است
قرارداد فدراسیون با آدیداس محرمانه است

قرارداد فدراسیون با آدیداس محرمانه است

آی اسپورت - حذف طرح یوز از روی پیراهن تیم ملی و دست به دست شدن پیراهنی ساده و بدون حتی کمترین خلاقیت، در حالی که تولیدات آدیداس روی لباس دیگر تیم های حاضر در جام جهانی، نگاه‌ها را به خود جذب می‌کرد، سبب شد برای اطمینان از صحت و سقم ماجرا به سراغ نماینده‌ای معتبر از شرکت آدیداس برویم. ارتباط با «کلاودیا لنگ»، مدیر ارتباطات رسانه‌ای آدیداس مشخص کرد قراردادی میان این کمپانی آلمانی و فدراسیون فوتبال ایران به امضا رسیده اما تاکید کرد جزئیاتش محرمانه است و اجازه افشایش را ندارد. «لنگ» در پاسخ به روزنامه «همدلی» در خصوص قرارداد خبرساز و جنجالی غول البسه جهان با ایران توضیح داد.
وقتی برای مدیر ارتباطات رسانه‌ای آدیداس توضیح دادیم در ایران برخی بر این باورند قراردادی رسمی میان شرکت شما و طرف ایرانی به امضا نرسیده و فدراسیون فوتبال ایران، لباس هایی که از یک فروشگاه رسمی آدیداس خریده را در جام جهانی استفاده می‌کند، این طور پاسخ داد: «آدیداس برای برنامه رونمایی از پیراهن ایران در جام جهانی در ماه می (اردیبهشت) بسیار مشتاق و هیجان‌زده است. به این دلیل زمان نزدیک‌تری به جام جهانی برای رونمایی تعیین شد که شراکت ما با فدراسیون فوتبال ایران دیرتر از شراکت‌های ما با دیگر فدراسیون‌ها انجام گرفت و این اتفاق به معنای تاخیر در آغاز فرایند طراحی و تولید پیراهن ایران در مقایسه با دیگر پیراهن‌ها تمام شد. امیدواریم موافق باشید که این انتظار، ارزشش را دارد.»

معمولاً روال کار درباره پیراهن های تیم‌های ملی این گونه است که قرارداد اسپانسری بسته می‌شود، یعنی شرکت برای دریافت حق تولید و فروش پیراهن‌های تیم به فدراسیون مبلغی پرداخت می‌کند اما ظاهرا در قرارداد با ایران، برعکس عمل شده و ایران، پیراهن‌ها را از آدیداس خریده است. حتی برخی رسانه ها گمانه زنی کردند که این پیراهن‌ها برای ایران ساخته نشده‌اند، بلکه لباس‌های از پیش‌آماده هستند یا به عبارتی از«فروشگاه» یا حتی از «انبار» آمده‌اند، یعنی دقیقا لباس‌های باکیفیت آدیداس برای پیراهن ملی نیستند.

از سوی دیگر گفته می‌شود یوز ایرانی که عنصر برجسته‌ای روی پیراهن ایران در چند سال اخیر بوده، در پیراهن‌های جدید غایب است. بسیاری از مردم، مخصوصا فعالان محیط زیست به این تصمیم در طراحی انتقادات شدیدی وارد کردند. هدایت ممبینی، سرپرست کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این انتقادات، آدیداس را علت این اتفاق خواند و گفت: «آدیداس 9 تا 12 ماه برای فرایند ساخت پیراهن‌هایی که یوز را در طراحی داشته باشد، زمان لازم داشت. اما «لنگ» از پرداخت به جزئیات قرارداد خودداری کرد و تنها به گفتن این جملات بسنده کرد: «برای برنامه رونمایی از پیراهن ایران در جام جهانی در ماه می، بسیار مشتاق و هیجان‌زده‌ایم. از شما می‌خواهیم که درک کنید ما پیش از رونمایی رسمی، هیچ جزئیاتی درباره طراحی ارائه نخواهیم داد و نمی‌توانیم درباره جزئیات قرارداد نیز نظری بدهیم چون همانند هر شراکت دیگری، این جزئیات محرمانه هستند.»

مهدی فیضی صفت

روزنامه همدلی

۱ ۱  
آی اسپورت
2018-04-25 14:11:00
همچنین بخوانید:
نظر دهید

۱ نظر
مارال
چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۷:۵۰
آخرش معلوم میشه پشت این قضیه ام چقد پول دزدیدن!
۱
به اشتراک بگذارید
لینک مطلب
x
بیشتر