فهرست
در انتظار فصل جدید؛ پیش به سوی استرالیا
در انتظار فصل جدید؛ پیش به سوی استرالیا

در انتظار فصل جدید؛ پیش به سوی استرالیا

آی‌اسپورت- لحظه‌شماری طرفداران بی‌­شمار مسابقات فرمول یک برای فصل جدید (۲۰۱۸) آغاز شده و همه منتظر مسابقه اول ملبورن استرالیا، یکشنبه ۲۵ مارس (۵ فروردین) هستند. تیم­‌ها و هواداران که خاطرات خوب و بد فصل ۲۰۱۷ را پشت سر گذاشته‌اند آماده رویارویی جدید می‌شوند. نبردی که می­‌تواند برای دو راننده مرسدس و فراری یعنی لوییس همیلتون انگلیسی و سباستین فتل آلمانی، پنجمین عنوان قهرمانی را به ارمغان بیاورد. سودای قهرمانی برای راننده شگفتی‌ساز فصل گذشته، مکس ورشتپن از تیم رد بول نیز این رقابت را جذاب­‌تر خواهد کرد. البته نمی‌­توان از نام‌ها­یی چون کیمی رایکونن، ولتری بوتاس و فرناندو آلونسو هم غافل شد. در کنار این رانندگان کهنه کار، رانندگان جوانی چون چارلز لکرک که قهرمان دوره قبل مسابقات فرمول دو بوده هم حضور دارند. لکرک امسال برای تیم آلفا رومئو سائوبر می­‌تواند افتخارآفرین شود. در این گزارش پیش فصل، سعی خواهیم کرد به مرور اتفاقات مهم دنیای فرمول یک، تغییرات، گمانه‌زنی‌ها و گفته‌­های تیم­‌ها از پایان مسابقات ۲۰۱۷ تا حالا بپردازیم.

 

 

شرکت لیبرتی مدیا برای سال ۲۰۲۱ پیشنهاد تغییر قوانین مسابقات را داده که با واکنش منفی مرسدس و فراری مواجه شده است. سرجیو مارکیونه رییس فراری می‌گوید احتمال خروج فراری از مسابقات در سال ۲۰۲۱ با تغییر قوانین وجود دارد. او مدعی شده قوانین جدید ممکن است به وجهه فراری لطمه وارد کند و این مسابقات را به ورطه سرگرمی صرف بیاندازد. با این حال راس براون که سابقا از مدیران فراری بود و امروز از مدیران فرمول یک است می­‌خواهد فراری بدون داشتن هیچ امتیاز اضافه‌­ای نسبت به بقیه تیم­‌ها همچنان در این مسابقات بماند. برنی اکلستون رییس سابق فرمول یک نیز در این مدت با مصاحبه‌­های جنجالی خودش درباره تبدیل مسابقات فرمول یک به فرمول E خبرساز شده بود. اکلستون با این ادعا که همه جهان به سمت الکترونیکی کردن اتومبیل پیش می‌­روند خواستار تغییرات گسترده در ماشین­‌ها و نحوه پاداش‌دهی شده بود. در این میان کریستین هورنر از مدیران ردبول می­‌گوید باج‌خواهی تیم فراری از فرمول یک با تهدید به ترک مسابقات کار درستی نیست. او گفته این صحبت‌­ها بی‌احترامی به راس براون است.

ولتری بوتاس راننده تیم مرسدس که سال قبل شائبه اختلافش با لوییس همیلتون بالا گرفته بود مدعی شده امسال به دور از هرگونه جنگ روانی فقط به دنبال جمع کردن امتیازها و کسب قهرمانی است. همیلتون البته به والتری بوتاس هشدار داده که سال اول حضورش به پایان رسیده و دیگر هیچ بهانه‌­ای برای عملکردش وجود نخواهد داشت. همیلتون ادعا کرده سخت برای پنجمین عنوانش خواهد جنگید. او معتقد است W09  ماشین این فصل مرسدس یک «کار هنری» است و رانندگی با آن بسیار لذت‌بخش است و می­‌تواند نتایج خوبی با آن کسب کند. باید دید رابطه این دو راننده مرسدس در طول فصل چگونه خواهد بود.

 

 

فرناندو آلونسو برنده دو عنوان قهرمانی جهان اما درباره ماشین جدید مک لارن MCL33 گفته که می‌تواند به خواسته‌­های او جامه عمل بپوشاند؛ هرچند سرجیو پرز راننده تیم فورس ایندیا معتقد است رانندگی مسابقات استقامتی ۲۰۱۸ برای آلونسو غیر ممکن است. باید دید آیا این بار هم دود از کنده بلند خواهد شد یا خیر.

اما سباستین فتل مدعی شده استراتژی دو تیم مرسدس و رد بول برای تست بارسلونا (تست پیش‌فصل) اصلا منطقی نبوده زیرا از یک ترکیب لاستیک (لاستیک مدیوم) برای کل برنامه استفاده کرده‌­اند که این مسئله اعتبار تست ماشین‌شان را کاهش می­‌دهد.

بشنوید از هلموت مارکو مدیر ردبول که معتقد است شانس بسیار خوبی برای رقابت با مرسدس و کسب عنوان قهرمانی دارند. او می‌گوید مرسدس با لاستیک‌های عقب خود که گویا خیلی داغ می­‌شوند مشکل دارد و همین شرایط را برای رقابت با آنها مهیا کرده است.

از نکته‌های جالب امسال بازگشت دو کشور فرانسه و آلمان به تور اروپایی مسابقات است که به ترتیب در پیست کاستوله و هوکنهایم میزبان خواهند بود. پیش از هر مسابقه درباره پیست‌ها و اطلاعات کامل آنها بیشتر خواهیم گفت.

۱۲ ۲  
آی اسپورت
2018-03-17 05:54:00
همچنین بخوانید:
نظر دهید

۲ نظر
کیار
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۰۹:۵۵
بسیار لذت بردم. ممنون
۱
بایرن
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۳۰
بسیار خوب. امیدوارم پای وعده تون بایستید. چرا که پارسال هم با توپ پر شروع کردین ولی از وسطای فصل به بعد درختتون خشکید.
فقط حیف که امسال هم نوربرریگ توی برنامه مسابقات نیست. معروف ترین و بدنام ترین پیست اتوموبیل سواری دنیا.
۱
به اشتراک بگذارید
لینک مطلب
x
بیشتر