فهرست
همیلتون قهرمان مونزا، رایکونن و شاید یک پیت لین اشتباه
همیلتون قهرمان مونزا، رایکونن و شاید یک پیت لین اشتباه

همیلتون قهرمان مونزا، رایکونن و شاید یک پیت لین اشتباه

آی‌اسپورت- گرندپری ایتالیا ۲۰۱۸ با قهرمانی لوئیس همیلتون از تیم مرسدس در پیست مونزا به پایان رسید و کیمی رایکونن از تیم فراری که با پول پوزیشن مسابقه را از خط اول آغاز کرده بود در رده دوم قرار گرفت. پیستی که تا قبل از شروع مسابقه و پس از تعیین خط، همه امیدها و شانس ها را برای سکوی اول و دوم به سمت فتل و رایکونن کشانده بود.

اما در لحظات ابتدایی مسابقه پس از برخورد فتل و همیلتون، فتل دچار اسپین شد تا همان ابتدا برای تعویض بال جلو به پیت لین برود و تا رده هجدهم سقوط کند و خیلی زود رقابت بین همیلتون و رایکونن آغاز شود. اما هیجان و اشتباه از جایی شروع می‌شود که دور بیستم پس از این که تیم مرسدس برای همیلتون آماده پیت لین می‌شود تیم فراری نیز برای رایکونن پیت را آماده می‌کند. اما پس از ورود رایکونن به پیت لین، تیم مرسدس به همیلتون می‌گوید لازم نیست و ادامه دهد. در ادامه رایکونن با لاستیک سافت جدید در رتبه چهارم خارج می‌شود و همیلتون دور ۲۹ وارد پیت لین می‌شود، یعنی تقریبا ۹ دور بعد از کیمی که بیشترین فشار را برای رسیدن به بوتاس و همیلتون به لاستیک‌ها و ماشین خود وارد کرده بود.

با ورود همیلتون به پیت لین به بوتاس اعلام می‌کنند که جلوی رایکونن را بگیرد و او نیز تا دور ۳۸ به کار خود ادامه می‌دهد و برای تعویض لاستیک از پیست خارج می‌شود. پس از خروج بوتاس از پیست، مجدد رقابت بین رایکونن و همیلتون به وجود می‌آید. اما هم لاستیک‌های همیلتون سالم ترند و هم رایکونن طی ۱۸ دور قبل فشار بیشتری به ماشین خود وارد کرده بود. در آخر در دور ۴۵، همیلتون مقاومت رایکونن را شکست تا پیشتاز مسابقه شود (تقریبا ۸ دور به آخر مسابقه باقی مانده) و بدون اشتباه و لغزش تا دور آخر قهرمانی مونزا را به دست آورد.

اما چیزی که به نظر نقطه ضعف و شاید علت اصلی شکست فراری در این دیدار (و یا نقطه قوت و دقت مرسدس برای پیروزی) بود، استراتژی اشتباه پیت لین رایکونن در دور ۲۰ مسابقه است؛ چرا که بعد از اعلام مردس برای پیت لین، فراری برای رایکونن همین کار را انجام داد. اما با توجه به پیشتاز بودن فراری شاید بهتر بود بعد از همیلتون در دور بعد، رایکونن به پیت لین می‌رفت. در این شرایط زمانی که همیلتون در پیت لین بود رایکونن می‌توانست زمان بهتری ثبت کند تا بعد از تعویض لاستیک، پس از ورود به پیست مجدد جلوتر از همیلتون در رده اول قرار بگیرد. در این صورت همزمان با همیلتون تعویض لاستیک را انجام داده بود نه ۹ دور زودتر و نه ۹ دور پشت بوتاس قرار می‌گرفت. (اتفاقی که مشابه آن را بوتاس قبلا مقابل فتل انجام داده بود). فتل در نهایت به رتبه چهارم رسید تا باز هم با بی‌دقتی سکو را از دست بدهد و همیلتون بدون نقص فاتح مونزا شود و رایکونن در رده دوم قرار بگیرد.

۷    
آی اسپورت
2018-09-03 01:12:00
همچنین بخوانید:
نظر دهید

به اشتراک بگذارید
لینک مطلب
x
بیشتر