فهرست
گزارش گرندپری مالزی: بدشانسی همیلتون، صدرنشینی ریکاردو
گزارش گرندپری مالزی: بدشانسی همیلتون، صدرنشینی ریکاردو

گزارش گرندپری مالزی: بدشانسی همیلتون، صدرنشینی ریکاردو

آی اسپورت- مسابقه گرندپری مالزی روز یکشنبه ۱۱ مهر ماه راس ساعت ۱۰:۳۰ به وقت تهزان شروع شد و پس از حدود ۲ ساعت با پیروزی دنیل ریکاردو به پایان رسید. در آغاز مسابقه نیکو روزبرگ و لوئیس همیلتون هر دو استارت خوبی داشتند اما روزبرگ با سباستین فتل برخورد کرد که این برخورد باعث شد فتل از دور مسابقه خارج و روزبرگ هم اسپین شود. پس از این ماشین ایمنی به پیست آمد تا ماشین فتل از مسابقه خارج شود.
پس از اینکه پرچم سبز به نشانه ادامه مسابقه به اهتزاز درآمد چندی نگذشت که رومن گروژان دچار مشکل ترمز شد و در پیچ آخر از محدوده پیست خارج شد و باعث به وجود آمدن شرایط آمدن ماشین ایمنی مجازی شد.
پس از همه این اتفاقات کوین مگنوسن هم به دلیل مشکل آیرودینامیکی از در مسابقه کنار رفت. تا ناکامی های او ادامه داشته باشد و رنو در مالزی هم نتواند عملکرد قابل توجهی داشته باشد. البته جولیون پالمر توانست اولین امتیاز خود را در فرمول یک کسب کند. چند ماشینی که در صدر داشتند با هم رقابت می‌کردند همه از استراتژی یکسانی استفاده کردند و در پیت استاپ اول از لاستیک های هارد استفاده کردند.
نیکو روزبرگ هم که از عقب داشت یکی یکی ماشین ها را پشت سر می‌گذاشت به رده پنجم پشت سر کیمی رایکونن آمد و به او فشار زیادی وارد کرد تا بالاخره رایکونن را تسلیم خود کردو از او سبقت گرفت که بدلیل برخوردش با رایکونن در هنگام سبقت ۱۰ ثانیه پنالتی دریافت کرد.
یکی از اتفاقات غیر قابل تصور این مسابقه سوختن موتور لوئیس همیلتون بود در حالی که او داشت در رده اول آقایی می‌کرد. همیلتون که خیلی ناراحت بود پس از این اتفاق در رادیو تیمی خود گفت: اوووووه نههههههه نهههههه
پس از این اتفاق شریط ماشین ایمنی مجازی به وجود تا ماشین لوئیس همیلتون هم از پیست خارج شود. پس از همیلتون نوبت استبان گوتیرز بود که از دور مسابقه خارج شود و او به دلیل کنده شدن یکی از چرخ هایش از دور مسابقه کنار رفت.
در دور های پایانی ورشتپن و ریکاردو در رده اول و دوم بودند که ورشتپن تلاش بسیار زیادی می‌کرد به ریکاردو برسد.در همین حین فلیپه نصر هم به دلیل مشکل فنی از دور مسابقه کنار رفت تا مسابقه با ۱۶ راننده ادامه یابد.نیکو روزبرگ هم سریع ترین دور های مسابقه را به ثبت می‌رساند و با توجه به ۱۰ ثانیه پنالتی ای که داشت تلاش می‌کرد که فاصله خود را با کیمی رایکونن زیاد کند تا رده سومی خود را حفظ کند. عوامل تیم مرسدس هم از اتفاقات این مسابقه بسیار ناراحت بودند و بنظر نمی‌رسید که رده ای بهتر از سومی را بتوانند کسب کنند.
در پایان دنیل ریکاردو توانست زود تر از بقیه از پرچم شطرنجی عبور کند و پیروز گرندپری مالزی شود.

 

 

 

رتبه راننده تیم زمان
1 دنیل ریکاردو ردبول 56Laps
2 مکس ورشتپن ردبول +2.443
3 نیکو روزبرگ مرسدس +25.516
4 کیمی رایکونن فراری +28.785
5 والتری بوتاس ویلیامز +61.582
6 سرجیو پرز فورس ایندیا +63.794
7 فرناندو آلونسو مکلارن +65.205
8 نیکو هالکنبرگ فورس ایندیا +74.062
9 جنسن باتن مکلارن +81.816
10 جولین پالمر رنو +95.466
11 کارلوس ساینز تورو روسو +98.878
12 مارکوس اریکسن سائوبر +1 lap
13 فیلیپه ماسا ویلیامز +1 lap
14 دنیل کویات تورو روسو +1 lap
15 پاسکال ورلاین مانور +1 lap
16 استبان اکون مانور +1 lap
- استبان گوتیرز هاس -
- فیلیپه نصر سائوبر -
- کوین مگنوسن رنو -
- لوئیس همیلتون مرسدس -
- رومن گروژان هاس -
- سباستین فتل فراری -
     
آی اسپورت
2016-10-02 17:18:00
نظر دهید
به اشتراک بگذارید
لینک مطلب
x
بیشتر