فهرست
دیسلایک: لوگوی جام حذفی یا نقاشی کودکانه؟
دیسلایک: لوگوی جام حذفی یا نقاشی کودکانه؟

دیسلایک: لوگوی جام حذفی یا نقاشی کودکانه؟

آی‌اسپورت- لوگوی رسمی جام حذفی را شاید بتوان به عنوان نماد توجه به جام دوم فوتبال ایران و البته نمونه‌ای کامل از مدیریت ناقص سازمان لیگ معرفی کرد. لوگویی که چند سالی است برای اعتبار بخشیدن به جام حذفی استفاده می‌شود اما از مهم‌ترین کارکردهای آن، بازیچه قرار دادن اعتباری است که به خودی خود جام حذفی در سال‌های اخیر کسب کرده و به دست آوردن سهمیه آسیایی باعث شده باشگاه‌های بزرگ برای به دست آوردن‌اش انگیزه لازم را داشته باشند.

لوگوی جام حذفی
لوگوی جام حذفی

اساسا این جام در نقاط مختلف دنیا برای حضور تیم‌های کوچک در کنار باشگاه‌های بزرگ برپا شده و به طور ویژه می‌خواهد انگیزه‌ای باشد برای تیم‌هایی که چندان در دید رسانه‌ها نیستند و این جام راهی است برای‌شان تا کمی مورد توجه قرار بگیرند و در چرخه فوتبال کشورها حضور داشته باشند. اما سازمان لیگ ایران راهکارهای اولیه ایجاد جذابیت در باشگاه‌ها برای حضور در جام حذفی را کاملا نادیده گرفته است. لوگوی مبتدیانه‌ای که بیشتر به نقاشی کودکانه می‌ماند تا معرفی‌نامه‌ای برای جام دوم ایران نشان دهنده عزم جزم سازمان لیگ برای به گوشه رینگ فرستادن این جام است.

از طرف دیگر هر سال سازمان لیگ با باشگاه‌هایی که به جام حذفی اهمیت نداده و از حضور در آن انصراف می‌دهند سفت و سخت و با جریمه‌های مالی برخورد می‌کند؛ اما آیا نمی‌شود از همان آورده‌های مالی جام حذفی برای کیفیت و رشد و بهبود شرایط این جام هزینه کرد؟ آیا نمی‌توان با لوگویی که شان و شخصیت جامی کشوری را حفظ کند باشگاه‌های بیشتری را مجاب کرد تا در این چرخه حضور فعال داشته باشند؟ آیا همه خود را به بی‌خیالی زده‌اند و در گردش مالی کلان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ خرده پولی پیدا نمی‌شود تا از طراحی خلاق بخواهند به این چند سال بی‌توجه‌ای پایان داده و لوگویی در شان مسابقات برای جام حذفی تهیه کند؟ یا اساسا کسی متوجه این کاستی‌ها نیست؟

مسابقاتی که در سال‌های گذشته کمترین جذابیت را داشته و پر بوده از انصراف‌ها و بی‌توجه‌ای‌ها، متولی‌ای می‌خواهد که حرمت امام‌زاده را در ابتدا خودش حفظ کند. سازمان لیگی که کمترین توجه‌ای به لوگوی معرفی دومین جام معتبرش ندارد نمی‌تواند از باشگاه‌ها انتظار داشته باشد که برای مسابقات‌اش ارزش قائل شوند.

۱۷ ۷  
آی اسپورت
2017-08-23 22:51:00
همچنین بخوانید:
نظر دهید
۷ نظر
رسول اس اسی
چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۶، ۲۲:۱۰
حذفی کاپ؟خخخخخهخخخخخ.....نصف انگلیسی نصف فارسی.....هههههههه....خدایا خودت ظهور کن
ایلدروم
چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۶، ۲۳:۱۴
داداش نصفیش عربی هست و نصفیش انگلیسی
مهدی
چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۶، ۲۳:۵۲
اسمش عیبی نداره برادر من.حالا اینا به لوگو گیر دادن.شماها دیکه جوگیر نشین و ایراد بنی اسرائیلی بگیرین.معروفترین نمونه از تلغظ محلی یه اسم برای جهانیان،لقب آخرین پادشاه ایرانه.نه فثط ایرانیا که تمام دنیا بهش میگفتن شاه.وقتی کسی میگفت شاه،هرجا ذنیا که اون کلمه رو میشنیدن میدونستن منظور فقط و فقط شاه ایرانه
۵
مصطفی
چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۶، ۲۲:۱۳
شما لوگوی فدراسیون فوتبال رو ببین تا تهش برو دیگه. معادله پیچیده ای نداره، مسئول مربوطه مصوب میکنه که یه بودجه 100 میلیونی برا طراحی لوگو اختصاص داده بشه، اونوقت کی طراحی میکنه؟ پسر کوچیکه همون مسئول لیگ، که ماشالا هزار ماشالا خیلی هم هنرمنده.
معین
چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۶، ۲۲:۲۲
مطمئنم ۵ مین هم واسه طراحیش تایم نذاشتندو اینو من با پینت هم میتونستم چند لحظه ای آماده کنم
حمید
چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۶، ۲۳:۵۸
مشکل اصلی شکل جام هستش چون در بیشتر کشورها ارم اون مسابقات رو براساس شکل جام طراحی میکنن مثلا یرو لیگ و.... ولی وقتی ما هرسال یشکل جام میدیم دست قهرمان نمیشه این کارو انجام داد از طرفی شکل جدید جام حذفی که گرد هستش درواقع همون ارم مسابقات پیش فصل اروپاس INTENATIONAL CHAMPION ;که اگه بخوایم براش لوگو طراحی کنیم بازم کپی میشه واقعا باید از اینهمه کپی برداری فدراسون تشکر کرد
۲
میثم پرسپولیسی
پنجشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۶، ۱۳:۲۵
حالا همه چیز مملکت مادرسته فقط همین لوگو مشکل داره ها؟ول کن برادر من
به اشتراک بگذارید
لینک مطلب
x
بیشتر