فهرست
بیابان صخیر، آزمون دوم در خاور میانه
بیابان صخیر، آزمون دوم در خاور میانه

بیابان صخیر، آزمون دوم در خاور میانه

آی‌اسپورت- بعد از فتح جایزه بزرگ استرالیا توسط فتل حالا نوبت به بحرین رسیده است. اما قبل از اینکه وارد معرفی پیست و شرایط مسابقه بشوم بهتر است کمی اطلاعات‌مان را از مسابقه اول به روز کنیم. فتل توانست با استفاده از بی‌­توجهی تیم مرسدس و البته شانس هنگام ورود ماشین ایمنی مجازی به پیست، قهرمانی را در رقابتی تنگاتنگ با همیلتون به دست آورد. اتفاقی که حین و بعد از مسابقه هم صدای همیلتون و هم اعتراض هواداران مرسدس را درآورد. توتو ولف مدیر تیم مرسدس می‌­گوید که این موضوع به دلیل یک اشتباه نرم‌افزاری رخ داده و آنها تصور می‌­کردند فاصله مورد نیاز برای حفظ فاصله ۱۵ ثانیه است ولی فتل ۱۲ ثانیه از این فرصت را استفاده کرد و جلوی همیلتون درآمد. اما راجع به دوم شدن همیلتون، خودش می‌­گوید چیزی که می‌­دید را باورش نمی‌­شد و در ادامه مسیر هم نمی‌­خواست موتورش را همان مسابقه اول تمام کند زیرا مسابقات سختی در پیش است که در بعضی از آن­ها فراری سریع‌­تر است. همیلتون گفته که «مسابقه یکشنبه بعد، صخیر بحرین نگران کننده است زیرا به نظر می‌­رسد فتل و فراری در این پیست بسیار خوب هستند.» البته می‌­توان حرف همیلتون را تایید کرد چون سال گذشته فتل در بحرین قهرمان شده. اما خود فتل بعد از مسابقه استرالیا گفت هنوز در حد و اندازه‌­های مرسدس نیستند و نیاز به تقویت ماشین در فرصت باقی مانده است.

یکی از نکات مهمی که بعد از مسابقه اول خیلی جلب توجه می‌­کرد صحبت­‌های رانندگان در مورد سبقت در مسابقات بود. با قوانین جدید فرمول یک که از سال ۲۰۱۷ وضع شده سبقت‌­ها کاهش یافته و هیجان مسابقات کمتر شده است. دنیل ریکیاردو راننده تیم ردبول می‌­گوید «با این ماشین‌­ها و لاستیک‌­های بزرگتر امکان سبقت کاهش یافته؛ شاید ماشین­‌ها سریع­‌تر شده‌­اند ولی هوای آزادی برای سبقت­ها وجود ندارد.» از آن طرف مدیرش، کریستین هورنر می­‌گوید باید قوانین فرمول یک تغییر کنند و ساده­‌تر شوند. راس براون هم معتقد است با این وضع تعداد سبقت‌­ها و رقابت‌­های دوتایی در پیست کاهش شدیدی خواهد داشت و شاید بر پخش تلویزیونی مسابقات هم تاثیر بگذارد. مکس ورشتپن گفته بود ترجیح می‌­دهد تلویزیون را خاموش کند تا این‌که این مسابقه کسل‌کننده را دنبال کند.

اما بشنوید از پیست صخیر که با طول ۵.۴ کیلومتر از سال ۲۰۰۴ وارد مسابقات فرمول یک شده و رکورد پیست هم دست پدرو لاروسا است و طراح آن هم هرمان تیلکه مهندس معروف آلمانی است. با توجه به گرم بودن خاورمیانه مراحل تایم‌گیری و مسابقه در اوقات عصر و شب برگزار خواهد شد. تمرین یک و دو روز جمعه، تمرین دو و تعیین خط روز شنبه و مسابقه روز یکشنبه ساعت ۱۸:۴۰ به وقت تهران برگزار خواهند شد.

۶ ۳  
آی اسپورت
2018-04-05 21:09:00
همچنین بخوانید:
نظر دهید

۳ نظر
رضا
پنجشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۷، ۲۳:۱۴
امسالم مرسدس قویتر از فراری هستش ولی اگر فتل مثل پارسال اون همه بدشانسی نیاره شاید بتونه قهرمانه این فصل بشه .
۵
موراتا
جمعه ۱۷ فروردین ۱۳۹۷، ۰۲:۱۰
چه عجب درباره فرمول یک هم یه مطلب اختصاصی دیدیم ازتون
۵
داود
جمعه ۱۷ فروردین ۱۳۹۷، ۱۳:۱۶
مگه داخل بحرین جنگ با آل خلیفه در جریان نیست؟
۱
به اشتراک بگذارید
لینک مطلب
x
بیشتر