فهرست
زشت‌ترین لباس تاریخ دربی؛ اصالت چه می‌شود؟
زشت‌ترین لباس تاریخ دربی؛ اصالت چه می‌شود؟

زشت‌ترین لباس تاریخ دربی؛ اصالت چه می‌شود؟

آی اسپورت - لباس‌های مخصوص دربی استقلال و پرسپولیس را باید به جرات زشت‌ترین لباس تاریخ این دو تیم دانست. از عمو سیبیلو گرفته تا اپراتور تلفن، از فروشگاه گرفته تا کد رمزی که انگار کد انفجار بمب هسته‌ای است و از تاکسی تلفنی گرفته تا برندهای تجاری بی‌نام و نشان و کم نام و نشان روی این پیراهن‌ها دیده می‌شوند. تصاویر منتشر شده تا امروز از این لباس‌ها بیشتر به دفتر نقاشی بچه‌ها می‌ماند که پسربچه‌ای ۵ساله با دنیایی از رنگ‌ها روی آن نقاشی کشیده و مادربزرگ هم به او بابت این شیرین‌کاری لبخند زده !

صرفنظر از زشتی و شلوغی این پیراهن‌ها که تاریخ و رنگ و اصالت آن پیراهن‌ها را زیر سوال برده باید تاکید کرد که خنده‌دارتر به نظر می‌رسد وقتی هر دو پیراهن را کنار هم می‌گذاریم و به آنها نگاه می‌کنیم و می‌بینیم دو رقیب سرسخت و قدیمی کشور ما با کپی‌کاری پیراهن‌ها را به اسپانسرها داده‌اند و دقیقا یک‌شکل شده‌اند.

در واقع این یک دربی غیرقانونی است وقتی همه موارد را کنار هم می‌چینیم. از دید فیفا مرجع هیچ دو تیمی در یک لیگ نباید یکی باشد و البته وزارت ورزش مرجع و مجمع هر دو تیم است و این اگر پلیس لازم نداشته باشد، زندان نخواهد حتما مایه خنده و انبساط خاطر در دنیای فوتبال ایران هست. جالب‌تر اما اینجاست که حالا علاوه بر مجمع، رسما اسپانسر هر دو تیم هم یکی شده و این موضوع خیلی ساده از اسپانسرهای این دو تیم کاملا پیداست.

هم اسپانسر یکی است هم مجمع، هم دو تیم دعوا دارند! دربی جالب است، جذاب است، خیلی‌ها هم هستند که می‌خواهند پول بدهند و در دربی باشند اما شکل این کار واقعا زشت شده است. ۵۰ میلیارد سالانه درآمد باشگاه‌هاست از همین اسپانسرهایی که به نظر می‌رسد در همین دربی به تنهایی آن را جبران کرده باشند. در واقع این حجم از تبلیغات باید حداقل با پول بلیط فروشی و درآمد حاصل از تبلیغات محیطی و همین اسپانسرها حداقل همین پنجاه میلیارد را برای اپراتور درآمدزایی کرده باشد. عیبی هم ندارد، دنیا ، دنیای تجارت است و اگر کسی پول در نیاورد هرگز اسپانسر نمی‌شود اما با این وجود حفظ اصالت این پیراهن‌ها هم لازم و واجب بوده است.

این روزها دو تیم استقلال و پرسپولیس درآمدهای بسیار خوبی از اسپانسرها دارند اما کاش برای گرفتن این پول‌ها تن به هر خفتی ندهند و شخصیت و اصالت خودشان را هم در نظر بگیرند. این‌همه تشابه و آن‌همه شلوغی هر دو برای این دو رقیب خوب نیست. اینجا تابلوی تبلیغاتی نیست، پیراهنی است که زمانی پروین و حجازی آن را به بازیکن نشان می‌دادند و می‌گفتند همین پیراهن چند میلیون تومان می‌ارزد که به تن شما برود. حالا اما انگار این پیراهن‌ها در حال تنگ شدن هستند به تن ستاره‌ها. قبلا گشاد بودند، حالا تنگ می‌شوند انگار.

اصالت را فراموش نکنید. این تشابه و آن همه رنگ‌آمیزی و آن عمو سیبیلو روی پیراهن اتفاق خوبی نیست. شما رقیب هستید. حداقل کاش کمی تفاوت ایجاد می‌کردید!

مدال

۲۲ ۶  
آی اسپورت
2019-03-26 15:25:00
همچنین بخوانید:
نظر دهید

۶ نظر
تاج کبیر
سه شنبه ۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۵:۴۴
مگه اصالتم دارین؟؟؟؟؟!!!!؟؟؟ خخخخخخ
۵
غیرپرسپولیسی
سه شنبه ۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۷:۳۶
به سلامتی کریپتو کارنسی هم تبلیغ می کنیم. هاینیکن هم تبلیغ می کردید خوب. پیرهنها جا دارن که.
همش مبارکمون باشه
۳
حمید
سه شنبه ۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۸:۲۶
عکس بهنام بانی روی شورت چیکار میکنه؟
۵
حسین
سه شنبه ۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۸:۴۷
تدللتتت
۱
فرشید
چهارشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۸، ۰۸:۱۶
وقتی حق پخش نمیدن حق بلیط فروشی نمیدن اسپانسر خارجی هم اجازه ندارن بگیرن چیکار کنن پروین و حجازی واسشون پول میشه
۳
خوروش صغیر
چهارشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۸، ۰۸:۵۱
ببین کیا اومدن از اصالت حرف میزنن خخخخخخ
۲
به اشتراک بگذارید
لینک مطلب
x
بیشتر